A szilveszteri vendégáradat uralta januárhoz mindig nehéz hasonlítani a februárt, amikor a síparadicsomok viszik el – némi képzavarral élve – a pálmát a magyarországi szálláshelyek elől, de a 6,5 százalékos növekedés igazán nem rossz a turisztikai szempontból nehéz hónapnak számító februárban.
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb jelentésében 7,8 százalékos emelkedés látszik a külföldi és 5,2 százalékos növekedés a belföldi vendégéjszakák számában. Az előző évihez képest 7,4 százalékkal növekedett a külföldi turisták száma, ami az egy évvel korábbi, a párizsi terror utóhatásaként megcsappant utazási kedv miatt alacsony bázishoz képest kiemelkedő igazából. Örvendetes, hogy például több német vendég érkezett, és hogy az orosz gyógyturisták visszatérnek – 45 százalékos növekedést jelez a KSH e vendégkörnél, ami a legnagyobb ugrás –, stabil forgalmat hozva a februárban nem éppen pörgő vidéki szállodáknak.
A négynaposra hízott húsvéti szabadság már főnyeremény lesz a belföldi turisztikai vállalkozásoknak, amelyek a tavalyinál két és félszer több belföldi vendégre számíthatnak a beérkezett foglalások szerint – adta hírül nemrég a Szallas.hu. A Széchenyi-pihenőkártya hatása az előzetes félelmek ellenére továbbra is markáns a belföldi turizmusban, februárban a 47 milliárd forintból 0,9 milliárdos bevételt hozott, ami önmagában 2,3 százalékkal több az előző évinél. A húsvéti időszakban még kiemelkedőbb lesz a szerepe, az előzetes felmérések szerint akkor minden negyedik szállóvendég SZÉP-kártyával fizeti ki az átlagosan csaknem 50 ezer forintos számláját. Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke elmondta, az idei évtől adható 100 ezer forintos készpénzes juttatás a cafeteria-rendszerben egyelőre nem törte le a SZÉP-kártyás költések arányát, sőt május végéig további növekedésre számítanak a lejáró egyenlegeket elköltők miatt.
A majdnem félházas február, amikor a szállodák szobakihasználtsága a 3,1 százalékpontos emelkedéssel 47,8 százalékosra nőtt, télen jó eredmény a szakmai szövetség elnöke szerint. Rámutatott: az összességében 10 százalék feletti budapesti vendégszám-növekedést nem a jól fizető üzleti utazók, az ötcsillagos hotelekben éjszakázók hozták össze, hanem zömmel az alacsonyabb kategóriájú szállodákban megszálló városlátogatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.