A cél, hogy még 2025-ig olyan szoftvert állítsanak elő, amely valóban biztonságosan képes irányítani bármely gépjárművet a nagyvárosi forgalomban. A szoftvert elsőként Mercedes gépjárművekben alkalmazzák majd.
[caption id="" align="aligncenter" width="600"] Jöhetnek az önjáró Mercedes-taxik - Kép: Bosch[/caption]
Mind a Daimler, mind a Bosch (amely az egyik legnagyobb autóelektronikai beszállító) rendelkezik már tapasztalatokkal a területen. A Daimler már most fejlett vezetési segédszoftvereket épített be az új E-osztályú Mercedesekbe, és deklarált céja, hogy 2020-ra már önvezető kamionokat értékesítsen. A Bosch, (amely a Tesla automata rendszeréhez is szállít alkatrészeket) már tavaly szeptemberben tesztelte első önvezető rendszerét Ausztráliában.
A Daimler és a Bosch szövetsége jól példázza, hogy a nagy, hagyományos autógyártók jellemzően az innovatív technológiai cvégekkel kötött kooperációkkal készülnek a következő évtizedre, amikorra az önvezető járművek várhatóan megkezdik a piacok meghódítását. Ennek jeleként a Fiat-Chrysler is együttműködési megállapodást kötött a Google önvezető autóit fejlesztő céggel, a Waymo-val, míg a BMW az Intelel és a chipgyártó által felvásárolt Mobileye-jal kooperál egy teljesen automata gépjármű kifejlesztésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.