A hazai webáruházaknak csupán az 5 százalékát sújtotta forgalomcsökkenés tavaly – derült ki az összesen 887 internetes áruház részvételével, a WebShop Experts által elkészített felmérésből. A kutatás ezen felül rámutatott arra is, hogy az interneten legjobban értékesíthető termékek az erotikus segédeszközök, a gyógyszerek, vitaminok, táplálékkiegészítők, illetve a mobiltelefonok és tartozékaik voltak.
A felmérésben résztvevő webáruházakban 2016-ban átlagosan 18 919 forint volt egy átlagos tranzakció értéke, a konverziós ráta pedig 1,31 százalék körül mozgott (azaz 100 látogatóból átlagosan ennyien vásároltak a webáruházakban). A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 86 százaléka biztosít ilyen lehetőséget), de 46 százalékuknál már bankkártyával is tudunk fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat azonban csupán az internetes áruházak 2 százaléka biztosít.
A szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (87 százalék), de 71 százalékuk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások”, a webáruházak 32 százaléknál átvehetők a csomagok MPL Posta Ponton, 23 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 17 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták pedig már minden ötödik webáruháznál elérhetőek – mutatott rá a felmérés.
A webáruházak önmaguk népszerűsítésére elsősorban a Facebookot használják (87 százalék). A második helyen e tekintetben a Google+ áll (24 százalék), de szintén nagy népszerűségnek örvend az Instagram is (23 százalék). A kutatás végül rámutatott: a hazai webáruházak nemigen léptek nemzetközi porondra, hiszen 87 százalékuk kizárólag hazánkban értékesít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.