A hatályos jogszabályok alapján a biztosító szolgáltatása kizárólag azokra az utasokra vonatkozik, akik a Green Holidays Kft.-vel mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a Green Holidays Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül – közölte az Uniqa a Kormányhivatallal történt egyeztetések után.
Az ebbe a csoportba tartozó utasok legfeljebb a megkötött utazási szerződésben szereplő összeg erejéig jogosultak az elmaradt vagy meghiúsult utazásaikkal kapcsolatban a biztosító szolgáltatását igényelni.
Azok a károsult utasok, akik nem a Green Holidays Kft.-vel szerződtek, és az utazási szerződésükön sem a Green Holidays Kft. szerepel mint utazásszervező, a szerződésen feltüntetett partnercégtől kérjenek tájékoztatást a befizetett előlegek és részvételi díjak visszafizetéséről.
A Green Holidays Kft. nemzetközi utazásszervezői tevékenységére az Uniqával kötött kezesi biztosítási szerződése alapján a biztosítótársaság 500 millió forint erejéig vállalta vagyoni biztosíték nyújtását. Az eddigi kárbejelentések bizonyosan kimerítik az 500 millió forintos keretet, a társaság most annak megállapítását végzi, hogyan osszák el az összeget és az hogyan juthat el a leghamarabb a károsultakhoz. Az Uniqa tervei szerint már július végén elkezdődhet a kártalanítás.
A Green Holidays július 2-án jelentett fizetésképtelenséget, úgy, hogy még aznap is szállított ki utasokat Törökországba. Az Uniqa biztosító 3 nap leforgása alatt összesen 734 utast hozott haza, 57,151 millió forintos költséggel. A rendőrség az ügyben csalás miatt nyomozást indított.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.