Az internetes vásárlás a fogyasztók számára szélesebb körű ár- és termék-összehasonlítást, tájékozódást, valamint kényelmes és folyamatos vásárlást tesz lehetővé. A vállalatok számára lehetőség nyílik a fogyasztói szokások elemzésére, célzott marketingtevékenység folytatására és költséghatékonyabb működésre.
A hazai e-kereskedelem alakulására a kiskereskedelmi értékesítéseken belül elsősorban a csomagküldő és az internetes tevékenységcsoport alapján tudunk következtetni. Emellett az átalakuló fogyasztói szokások (külföldi honlapokról történő vásárlás) következtében az áruimport is tartalmazhat e-kereskedelemhez kötődő értékesítéseket. Az MNB megállapítja: a csomagküldő üzletek forgalma és értékesítéseinek aránya a teljes kiskereskedelmi forgalomban érdemben emelkedett az elmúlt években.
Az e-kereskedelem 2012 és 2016 között 30-60 százalékkal bővült évente, és összértéke tavaly már meghaladta a 300 milliárd forintot. A csomagküldő kereskedelem részaránya a 2000-es évek első felében 0,3 százalék körül alakult, majd 2010-től dinamikusan bővült, és jelenleg a kiskereskedelmi forgalom több mint 3 százalékát teszi ki. Az elmúlt negyedévekben a lassulás ellenére is érdemi, 20 százalék körüli ütemben növekedett.
Az e-kereskedelmet összetétel szerint vizsgálva megállapítható, hogy elsősorban elektronikai eszközöket, ruházati és sportszereket, könyveket, jegyeket vásárolnak online a fogyasztók. Megfigyelhető, hogy az év utolsó hónapjaiban az e-kereskedelem forgalma átlagosan másfélszer magasabb az év megelőző hónapjaihoz viszonyítva, ami a karácsonyi vásárlásokkal magyarázható. A hazai e-kereskedelem elmúlt években tapasztalt, számottevő bővülése nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő.
EU-s összevetésben azonban több tényezőben is tapasztalható elmaradás, mind a lakossági, mind a vállalati felhasználásban. A lakosság körében az internetet vásárlásra használók aránya az e-kereskedelem térnyerésével párhuzamosan jelentős ütemben bővült, ugyanakkor a mutató a tagállamok rangsorában kedvezőtlenül alakul.
Hazánk az online vásárlások feltételének tekinthető lakossági internet-hozzáférésben és internethasználatban is elmarad az Európai Unió átlagától. Az elmúlt években emelkedett az online értékesítő és vásárló hazai vállalatok aránya, azonban továbbra is elmarad az EU-s átlagtól. A honlappal rendelkező vállalatok arányának folyamatos növekedése előretekintve ugyanakkor támogatja az e-kereskedelem folytatódó bővülését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.