A tusfürdő éves kiskereskedelmi piaca meghaladta a 18 milliárd forintot tavaly május és idén április között – derült ki a Nielsen által a Világgazdaság érdeklődésére közölt adatokból. A piackutató tájékoztatása szerint értékben hat százalékkal nőtt a piacméret az előző év hasonló időszakához viszonyítva, mennyiséget tekintve pedig négy százalékkal több tusfürdőt adtak el a boltokban. A női, férfiszegmensek hat és hét százalékot növekedve 47, illetve 34 százalékos részesedésre tettek szert. Űrtartalmukat tekintve továbbra is a 201 és 400 milliliter közötti kiszerelések a legnépszerűbbek, bár értékbeli részesedésük 80 százalékról 77 százalékra csökkent. Eközben a 400 ml feletti kategória 18 százalékról 20 százalékra erősödött, a 200 ml alatti kiszerelések pedig kettőről három százalékra növelték piacrészüket. Az év vége kiemelkedő a tusfürdők esetében, a mennyiségi eladást tekintve tavaly decemberben a havi átlag 133 százalékát mérte a piackutató.
A tíz legnagyobb háztartási vegyi áru és kozmetikum között a hatodik legnagyobb forgalmú kategória a dezodor, csak a mosószer, vécépapír, öblítő, pelenka és tusfürdő előzi meg a Nielsen által mért 80 kategória között. A dezodor éves kiskereskedelmi piaca ugyancsak közel 18 milliárd forintot ért el tavaly május és idén április között. Értékben két, mennyiségben viszont csak egy százalékkal nőtt az éves forgalom. Jelentős, négyszázalékos növekedést ért el a férfiszegmens, ezzel 48 százalékosra emelve részesedését a kategóriában.
A kiszereléstípusokat tekintve nincs jelentős átrendeződés, a négy fő változat aránya stabil maradt az elmúlt 12 hónapban: az értékesített dezodorok 48 százaléka spray, népszerűségben megelőzi a stiftet (20 százalék), a golyós dezodort (17), valamint a pumpás verziót (10).
A piackutató szerint erősen koncentrált a dezodor kiskereskedelmi eladása, ugyanis a drogériák 49 százalékkal, illetve a 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletek 41 százalékkal lefedik az értékben mért forgalom 90 százalékát, akárcsak egy évvel korábban.
A dezodorok iránt a nyári hónapokban fokozott kereslet jelentkezik, a mennyiségben mért eladás tavaly júniusban 15 százalékkal emelkedett a májusi szint fölé, majd júliusra tovább növekedett öt százalékkal. A szezonalitás ennél már csak az esztendő végén erősebb, tavaly december hónapra például az elmúlt év összes eladásának 13 százaléka jutott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.