Nagy többségében elégedett a tagság az agrárgazdasági kamara eddigi tevékenységével – számolt be a Századvég Gazdaságkutató felmérésének eredményéről a Világgazdaságnak Győrffy Balázs. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnökének tájékoztatása szerint a reprezentatív kutatásban részt vevő gazdálkodók többsége kedvezően nyilatkozott a testület tevékenységével kapcsolatban: témától függően 52,4–76,5 százalékuk jellemzőnek tartotta a kamarára vonatkoztatott felsorolt pozitív jellemzőket. A megkérdezettek közel háromnegyede szakmailag felkészültnek tartja a NAK-ot, és úgy véli, naprakész információkat nyújt, segítőkész, törődik a tagokkal, hasznos tanácsokat ad. Mintegy kétharmaduk szerint jó szervező, rugalmas, hatékonyan működik. Annak ellenére, hogy a spontán asszociációk során sokan gondoltak a tagdíjfizetésre, a magas tagdíjra, a többség, 63 százalékuk mégsem tartja drágának a szervezetet – mutatott rá a kamara elnöke.
Győrffy Balázs szerint a felmérésből az is kiderült, hogy a kamara tagságának többsége elégedett a köztestület szolgáltatásaival. Amikor a felmérésben részt vevőknek felsorolták a NAK működésének főbb területeit, az derült ki, hogy a kamara legtöbb területen végzett munkáját hatékonynak tartja a tagság nagy része. A falugazdász-hálózat és a szolgáltató központok kiépítését és működtetését tartja a tagság a leghatékonyabbnak (83,2 százalék adott pozitív választ). Ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy a NAK mobiltelefonos applikációján keresztül már országos ügyfélszolgálati falugazdász-hálózatot működtető kamara több mint 600 falugazdásza is könnyen elérhető. Az applikáció a felhasználóhoz legközelebbi irodákat is megjeleníti, továbbá egy kattintással az útvonaltervezésben is segít, illetve szintén egy gombnyomással felhívható a kívánt falugazdász. A hívást ráadásul – tette hozzá – immár a kamara BirtOKOS telefonszolgáltatóján keresztül kezdeményezhetik a tagok, ami számukra sokkal előnyösebb tarifákat biztosít, mint az egyéb piaci szolgáltatók.
A felmérés további eredményeit ismertetve kitért arra, hogy a NAK információnyújtásával és tanácsadásával a megkérdezettek közel háromnegyede, a képzésekkel, agrármarketinggel, a források lehívásában való segítségnyújtással, a kormányon belüli érdekérvényesítéssel és az ágazaton belüli együttműködés elősegítésével csaknem 60 százalékuk elégedett. A szabályok egyszerűsítése és a biztosításközvetítés során nyújtott tevékenységet értékelték a legkevésbé hatékonynak, azonban ezeknél is pozitív választ adott a megkérdezettek több mint 40 százaléka.
Győrffy Balázs kitért még arra is, hogy a NAK által létrehozni tervezett jégkármérséklő rendszert a tagság közel háromnegyede, pontosan 71,7 százaléka tartaná hasznosnak. Mint ismert, már nem kell sokat várni arra, hogy az egész ország védettséget szerezzen a jégveréssel szemben, jövő májusban kezdheti el működését az országos jégkármérséklő rendszer. A mintegy 1,8 milliárd forintos beruházásra vonatkozó pályázatot már benyújtotta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A gazdák ingyenesen élvezhetik majd a rendszer nyújtotta előnyöket. Az éves, becslések szerint 1,5 milliárd forintos üzemeltetési költséget az agrárkár-enyhítési alapból tudja majd lehívni a NAK a működtetési szerződés szerint, és ebből finanszírozza majd a két üzemeltető szervezetet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.