Kiadta első féléves eredményét az InterContinental Hotels Group. A 2016-os adatok szerint a világ legnagyobb bevételű szállodalánca jó eredményeket közölt: nettó nyeresége az idei első fél évben 370 millió dollárra nőtt, ez 8 százalékos bővülés az előző év első feléhez képest. Az egy részvényre jutó bevétele (EPS) pedig 1,1 dollár lett, ami kiemelkedő, 27 százalékos bővülést jelent éves alapon. Az eredményeket látva a szállodalánc 33 centnyi osztalékot fizetett részvényenként, tavaly ugyanekkor csak 30 cent volt az időközi osztalék. Pedig a negyedéves eredmények önmagukban nem lettek túl jók: az elérhető szobánkénti jövedelem (revpar) 1,5 százalékkal nőtt csak negyedéves összevetésben, míg az azt megelőző két negyedévben 2,7, illetve 2,5 százalékos volt a bővülés. A teljes első fél évben a revpar aránya 2,1 százalékkal emelkedett éves szinten. A vállalat pénzügyi igazgatója, Paul Edgecliffe-Johnson azt mondta: jó fél évet zárt a hotellánc, forgalmuk a Közel-Keleten ugyan visszaesett, de Európában lecsengett a tavalyi terrortámadások okozta pánik, és ott a bevételek ismét nőttek. Mindez azonban nem hatotta meg a befektetőket, a lassuló második negyedéves növekedés láttán a vállalat részvényeinek árfolyama a tőzsdenyitás után 4 százalékot esett.
A szobaszám tekintetében legnagyobb, tavalyi bevételei alapján pedig második legnagyobb hotellánc, a Marriott International negyedéves nettó profitja 414 millió dollár lett, ami kiemelkedő, 68 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest, míg a tisztított EPS 35 százalékkal 1,13 dollárra nőtt éves bázison. A globális revpar aránya 2,2 százalékkal emelkedett éves alapon úgy, hogy csak az elmúlt három hónapban 16 ezer szobával gazdagodott a hálózat. A negyedéves, tisztított EBITDA 834 millió dollár lett, ami 8 százalékos bővülés éves alapon. Arne Sorenson, a vállalat ügyvezetője azt mondta, a jó eredmények nagyban köszönhetők annak, hogy jó időben vették meg a Starwood Hotels & Resorts láncot. Emellett bevételeik jelentősen nőttek Európában és a csendes-óceáni térségben, a vezérigazgató külön kiemelte Londont mint javuló piacot. A Marriott egyébként tegnap jelentette be azt is, hogy közös vállalatot hozott létre a kínai Alibaba kiskereskedelmi portállal szállodai foglalások lebonyolítására, az Alibaba online utazási iroda szolgáltatása, a Fliggy révén. A cég részvényei ugyanakkor tőzsdenyitás előtt több mint 3 százalékos mínuszban vannak, mivel az eredményekben közölték: a harmadik negyedévre csupán 96 és 99 cent közé várják az EPS-t, míg az elemzők korábban 1,01 dollárra számítottak.
A szállodaipar piacvezető vállalatai mind kiadták negyedéves jelentésüket. Az öt legnagyobb lánc terjeszkedésről számolt be, valamint az Európában, különösen Franciaországban ismét fellendülő turisztikai keresletről. Mind az öt megjegyezte továbbá, hogy nőttek a bevételek Észak-Amerikában is. A közel ötezer szálláshellyel rendelkező Hilton Worldwide a vártnál jobb eredményeket közölt július végén. A tisztított EBITDA 10 százalékkal 519 millió dollárra, a különleges tételektől megtisztított EPS pedig 30 százalékkal 0,52 dollárra nőtt éves alapon. Teljes hálózatuk revpar-ja 1,8 százalékkal emelkedett. A lánc éves EBITDA-várakozásait 20 millió dollárral növelte: 1,88 és 1,92 milliárd dollár közé várják. Eközben a cég fejlődik, a jelentés szerint az elmúlt három hónapban százhét hotelt nyitottak 15 600 szobával. A vállalat részvényei a jelentés kiadása óta 2 százalékot nőttek, pedig a jelentés után csak 15 centnyi osztalékot fizetett részvényenként.
A 2016-os adatok szerint több mint nyolcezer szálláshellyel büszkélkedő Wyndham Worldwide augusztus elején azt közölte: adózás utáni eredménye a felére, 78 millió dollárra csökkent egyes elmaradó ingatlanfejlesztések okozta leírások miatt. A tisztított nettó nyereség 159 millió dollárt tett ki, a tisztított EPS 1,53 dollárra nőtt, szemben az 1,4 dolláros tavalyi adattal. A tisztított EBITDA 350 millió dolláros lett, ez enyhe növekedés a tavalyi 340 millióról. A cég nem változtatott előrejelzésén: 1,41 és 1,44 milliárd dollár közé várják az éves EBITDA-t, az éves tisztított EPS-t pedig 6,04 és 6,24 dollár közé.
A francia Accor, amely tavalyi bevétele alapján a negyedik legnagyobb szállodalánc volt, összevont féléves eredményeket közölt. A tisztított EBITDA 303 millióra nőtt, ez 27,4 százalékos növekedés a tavalyi második negyedévhez képest. Az EPS csak 0,14 euró lett, ami enyhe csökkenés az előző évben látott 0,16 euróhoz viszonyítva. A vállalat hangsúlyozta: jót tett a forgalomnak, hogy visszatértek Franciaországba a turisták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.