Az nem volt titok, hogy a Tesla az önvezető kamionok technológiáján is dolgozik, az viszont igen, hogy hol tart a fejlesztésben. Most erre is fény derült, miután az elektromosjármű-gyártó egyeztetett a kaliforniai és a nevadai közlekedési hatóságokkal arról, milyen feltételekkel végezhet teszteléseket a két amerikai államban. Jessica Gonzalez, a kaliforniai hatóság szóvivője a Bloombergnek elmondta, hogy ebben együtt dolgoznak a helyi autópálya-felügyelettel, mivel 4,5 tonnánál nehezebb járművek éles tesztelésére még nincsen protokolljuk.
Ahogy a szomszédos nevadaiaknak sem, ott a közlekedésiek szóvivője, Alex Smith a Tesla illetékeseivel történt találkozás hírét megerősítette, de rögtön hozzáfűzte, hogy a cégnek nincs tesztelési engedélye, és eddig nem is folyamodott ilyenért. A Tesla nem reagált a megkeresésekre, ezért egyelőre az az áprilisi Twitter-bejegyzés számít hivatalosnak, amelyben Elon Musk alapító-vezérigazgató bejelentette, hogy kamionfejlesztő csapatuk a következő szintre lépett, s „komoly eredményeket” ért el az önvezető technológia kidolgozásában. Annyit tudni még, hogy Musk szeptemberre ígérte az önvezető nyerges vontatójuk bemutatóját. A Tesla Model X és a Model S már rendelhető az Autopilot nevű, folyamatosan frissülő vezetőasszisztens-programmal.
Az elektromos meghajtású kamionok önvezető funkcióval való párosítása forradalmi lépés lenne a motorizációban, a robotpilóta a több ezer kilométeres monoton országúti távokat fáradtság és elalvás nélkül, biztonságosan le tudja majd vezetni, kiváltva ezzel a drága munkaerőt.
Azt a szakértők sem tartják valószínűnek, hogy a közeljövőben már fantomkamionok róják az utakat, de a szállítmány célba juttatásához egynél több emberre nem lesz szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.