A tárcavezető felhívta a figyelmet: Japán a szerdán nyíló 78. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) díszvendége, a távol-keleti ország a magyar élelmiszerek Európán kívüli legnagyobb felvevőpiaca. Magyarország próbál előre lépni a kínai piacon is, ahol kifejezetten az élelmiszer-különlegességek, a speciális ízek iránt van érdeklődés, és mindkét országban szeretik a fűszeres konyhát – jelezte.
A térségbe sertéshúst, borokat, mézeket exportálnak a magyar termelők, és szeretnék a termékskálát bővíteni – közölte a miniszter.
Az élelmiszer-kereskedelem is egyre inkább az interneten zajlik, ebben van lehetőség a magyar élelmiszergazdaság számára – mondta Fazekas Sándor egy kínai webáruház tervezett magyarországi logisztikai bázisa kapcsán.
Kifejtette: meg kell teremteni a termék- és logisztikai hátteret, de az internetes kereskedelem lehetővé teszi, hogy akár kistermelők is eredményesen boldoguljanak, versenyképesen tudják eljuttatni a vásárlókhoz termékeiket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.