A masztodon SUV átalakításának célja azt volt, hogy minden tekintetben növeljék a kocsi képességeit.
A 850 XL Widestar nevet kapó változat alapja a GLS 63 4Matic modell, amelyet 5,5 literes, ikerturbós benzinmotor hajt, a meló a V8-as egység átépítésével kezdődött. Az összlökettérfogatot 5912 cm3-re növelték, újak a kovácsolt dugattyúk és hajtókarok, akárcsak a precíziósan megmunkált főtengely. Átdolgozták a hengerfejeket, és új a karbonalkatrészekkel készített szívóoldal is. A turbóknál megnövelték a sűrítési oldal kapacitását, s javítottak a töltőlevegő hűtésén is. A kipufogórendszer nagyobb átmérőjű csövekből épül fel, és fémhordozós sportkatalizátort tartalmaz.
A kipufogó hangolható, a csőkígyó az utastérben elhelyezett Sport gombot megnyomva szabadon engedi a hangokat, míg a „Coming Home” állásban csendesen duruzsol az autó. A műre három év vagy 100 000 kilométer garanciát vállal a tuningcég. Nem is árt, tudva, hogy egy 850 lóerős, 1450 Nm nyomatékú gépet szabadítottak ki az utakra. A nagy testű szabadidő-autó 4,2 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás sebességre, és a nagy homlokfelület és a tömeg ellenére eléri a 300 kilométer/órás végsebességet. Ha valaki sokallja a teljesítményt, kérhet 630 vagy 700 lóerős változatot is.
Az optikai átalakítás leglényegesebb eleme a 8 centiméteres szélesítést adó sárvédőívkészlet, amelynek vonalait követik a küszöbidomok és az új lökhárítók is. Az összes elemet szélcsatornában tesztelték a fejlesztés során. A szélesítés által extrém méretű kerekek is felcsavarozhatók, esetünkben ez 11 x 23 colos felniket jelent 295/35-ös méretű gumikkal. A Brabus hozzányúlt a légrugózás elektronikus vezérléséhez is, így alapból 30 mm-rel lejjebb ül a kasztni a gyári értékhez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.