A H&M Hennes & Mauritz AB svéd multinacionális vállalat a spanyol Inditex után (amely egyebek között a Zara, a Bershka, a Stradivarius és a Massimo Dutti tulajdonosa) a világ második legnagyobb ruházati kereskedelmi vállalata.
Az augusztus 31-én véget ért három hónapban a svéd vállalat 51,2 milliárd korona árbevételt ért el, nettó profitja pedig 3,84 milliárd korona volt. A bevétel 5 százalékkal emelkedett, míg a nettó nyereség 20 százalékkal csökkent éves összehasonlításban, az elemzői várakozásokkal megegyezően.
A cégvezetés a nyári készletcsökkentés miatti intenzív leárazásokkal indokolta a nyereség nagy arányú visszaesését.Azt is elmondták, hogy az online eladások nem tudták kompenzálni a hagyományos vásárlások csökkenését.
A H&M vezérigazgatója, Karl-Johan Persson csütörtökön elismerte, hogy az eladási eredmények elmaradnak a cég előzetes terveitől, hozzátette: nehéznek tűnik a januárban kitűzött 10-15 százalékos forgalombővülési cél elérése a jelenlegi piaci környezetben, az ágazat jelentős és gyors változásokon megy keresztül a digitalizáció miatt.
Az 1947-ben alapított svéd vállalat, amely 65 országban van jelen és csaknem 4600 üzlete van világszerte, idén indította új, a H&M-nél némileg drágább kategóriát képviselő márkáját, az Arketet: az első Arket üzletet augusztusban nyitotta a vállalat, és már 18 orszáágban működik az online vásárlás.
A több mint 161 ezer munkavállalót alkalmazó H&M egyebek között azzal a kihívással is szembesült idén, hogy egyik legnagyobb piacán, Németországban megjelent egyik konkurense, a dublini központú Primark.
A spanyol vetélytárs Inditex termékeinek több mint felét az eladási piacaihoz közeli helyeken gyártatja, így sokkal hatékonyabb az ellátási lánca, mint a svéd vállalatnak, amely termékei négyötödét Ázsiában gyártatja, messze azoktól az országoktól, ahol értékesíti azokat.
A menedzsment korábban jelezte: elemzik, hogy lehetne megfelelő választ adni erre a dilemmára, és a gyártást közelebbi helyekre hozni az értékesítési piacokhoz, elemzők szerint ugyanis nagyobb mértékben automatizált, gyorsabb és rugalmasabb ellátási láncra van szüksége a vállalatnak a versenyképesség növelése érdekében.
A H&M Hennes & Mauritz AB árfolyama csütörtökön délután öt órakor 4,95 százalék mínuszban, 211,40 koronán állt a stockholmi tőzsdén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.