BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezekkel az európai légitársaságokkal lehet baj

Az európai légicégeket sújtó nehézségek nyomán a Bernstein elemzői összegyűjtötték, melyik európai légitársaságok küzdenek még pénzügyi nehézségekkel, és mely vállalatok pozíciói stabilak.

Mozgalmas évük van az európai légitársaságoknak. Az utasszám alapján a legnagyobb európai légiutasszállítójának számító Ryanair szeptemberi járattörlési botrányára mellett a szektornak el kellett viselnie a német fapados AirBerlin és az olasz Alitalia csődjét is. A brit Monarch Airlines október eleji összeomlását követően pedig legalább 110 ezer utas rekedt külföldön, további 300 ezer foglalást pedig törölni kellett.

Forrás: AFP

Az európai légi közlekedést sújtó nehézségek nyomán a Bernstein elemzői összegyűjtötték, melyik európai légitársaságok küzdenek még pénzügyi nehézségekkel, és mely vállalatok pozíciói stabilak – számol be az elemzésről a MarketWatch.

Ezek alapján a brit FlyBe, a Finnair és a görög Aegean utasai és részvényesei aggódhatnak leginkább, míg a német Lufthansa és az easyJet a spektrum másik felén foglal helyet. A tömeges járattörlés ellenére a Ryanair helyzete az egyik legkedvezőbb, és a magyar érdekeltségű WizzAirt is a nyereséges, stabil hátterű társaságok közé sorolja az elemzés.

A Finnair és az Aegean nem igazán értenek egyet a Bernstein elemzőinek számukra kedvezőtlen megállapításaival. A finn légitársaság „pénzügyi helyzete jelenleg nagyon egészséges” – mondta Mari Reponen Finnair-szóvivő. A görög Aegean befektetői kapcsolatokért felelős menedzsere, Stella Dimaraki pedig szintén a vállalat pénzügyi stabilitását igyekezett hangsúlyozni reakciójában.

Egyes elemzők már egy olyan, amerikaihoz hasonló konszolidációs hullámról álmodoznak az európai légi közlekedés területén is, ami lehetővé tette a tengerentúli vállalatok profitjának növekedését.

Az Alitalia, az AirBerlin és a Monarch közelmúltbeli csődje felcsillantotta a reményt, hogy az európai légiközlekedési szektor végre elindulhat a konszolidáció felé, nagyobb haszonrést kínálva a befektetőknek. De sajnos nem gondoljuk, hogy már erről lenne szó

– vélik a Bernstein elemzői.

Az összeállítást készítő elemzők a közeljövőben nem számítanak nagyobb konszolidációra az európai légi közlekedési piacon, amiben is közrejátszik, hogy egyes esetekben a kormányzatok a társaságok fő részvényesei.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.