Az elmúlt hat hónapban átlagosan 2,3 cipőt vásároltak honfitársaink, amely szám nagyban módosul azonban a háztartásban nevelt gyermekek számától függően. A hölgyek szívesen betérnek a kínai üzletekbe is, a fiatalok pedig élnek az online cipővásárlási lehetőséggel – derült ki a GfK közleményéből.
Mondhatni, minden második férfi 42-es vagy 43-as cipőt vásárol magának, összesen 55 százalékuk jelölte e két méretet a GfK cipővásárlást felmérő országos reprezentatív kutatásában. Extra nagy, azaz 45-ösnél nagyobb méretet százból heten hordanak, 40-esnél kisebb cipőt pedig százból csak egy magyar férfi visel a 15-69 éves korosztályban.
A nők esetében a leggyakoribb a 38-as méret – amint azt az üzletekben található cipőméret-választék is jól mutatja – hiszen tízből három hölgy (31 százalék) ekkora cipőt hord. XXS-es, azaz 36-osnál kisebb méretet hord a felnőtt nők 2 százaléka, a 40-esnél nagyobb méret adta helyzettel pedig a hölgyek 5 százalékának kell megküzdenie.
Legnépszerűbb beszerzési helyek a cipőkereskedelmi láncok üzletei, de a nők körében tagadhatatlan a távol-keleti üzletek népszerűsége is: a legutóbbi cipővásárlási alkalmat tekintve majdnem minden negyedik (23 százalék) kínai üzletben járt.
A fiatalabbak „bevállalósabbak” – a húszas-harmincas korosztály körében minden kilencedik vásárlás a fizikai próbát lehetővé nem tevő online üzletben történt legutóbb.
Az online kereskedelem a cipőbeszerzés terén is egyre erősödik, egyre nagyobb szeletet hasít ki a forgalomból annak ellenére, hogy a hazai lakosság számára különösen fontos a kívánt árucikk fizikai megtapasztalása, ami – lássuk be – egy cipő esetében nagy jelentőséggel bírhat
- mondja Ertl András, a GfK Senior Product Consultant munkatársa.
Az elemző hozzátette: e trend és a cipővásárláshoz kapcsolódó vásárlói motivációk megértése céljából is tervezik e piacot mélyrehatóbban megvizsgálni. Kérdés, hogy az online kereskedelem hogyan hathat e sokszereplős piacra, amikor már gyakorlatilag minden üzlettípusban lehet cipőt venni: hipermarketben, gyártói boltokban, divat szaküzletekben, sportáruházban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.