A Gránit Pólus, amely Magyarországon többek közt a WestEnd City Center üzemeltetője, idén egy aradi bevásárlóközpont, az Atrium Mall felvirágoztatásáért kapott nemzetközi elismerést: a legjobb regionális kiskereskedelmi felújítási projekt díját nyerte el. Simona Ioana Ion, a cég nemzetközi befektetési igazgatója a Világgazdaságnak mesélt arról, miként jutottak el eddig.
Az aradi bevásárlóközpont 2010 márciusában nyílt meg, de a Gránit Pólus csak 2013 végén vette át az üzemeltetői szerepkört – mondta Ioana Ion. Bár Arad adottságai kedvezők: a harmadik legnagyobb város Románia északnyugati részén, összekötő kapocs Észak- és Dél-Románia között, valamint sok a 15 és 59 év közötti lakos, mégis számos kihívással találták szemben magukat. A Gránit Pólus azonban fordított a korábbi negatív tendencián, a nyitáshoz képest 242 százalékkal, az átvételhez képest 133 százalékkal növekedett a bevásárlóközpontba látogatók száma. A 2013-as adattal összehasonlítva a nettó működési nyereség 259 százalékkal emelkedett, az épület 98 százalékos kihasználtságú.
A növekedéshez nagyban hozzájárult, hogy a bevásárlóközpont arculatát a nyitás ötödik évfordulóján, 2015-ben radikálisan megváltoztatták – hangsúlyozta Ioana Ion. Ennek köszönhetően válhatott az Atrium Arad vásárlási, szórakoztató, illetve társasági központjává. A változás nem sokkal az arculatváltás után nyilvánvalóvá vált, ezen felbuzdulva 2016-ban megtették a következő lépést is: teljes egészében felújították a plázát. Ioana Ion kiemelte, az átalakítás nemcsak fizikai újjáépítés volt, új bérlők megjelenését is hozta. Szakmai sikerként könyvelik el, hogy az Inditex csoport három márkája, a Bershka, a Stradivarius és a Pull&Bear is boltot nyitott a központban.
Azonban a felújítások és az új arculat kialakítása után sem dőlhet hátra az üzemeltető – jelentette ki Ioana Ion –, a bevásárlóközpontok élő szervezetek: gyorsan változnak, és folyamatosan figyelni, illetve követni kell az aktuális trendeket. Azt is számításba kell venni, hogy Romániában a gazdaság motorja a fogyasztás, az eladási növekedés két számjegyű, ám ez a lendület egyszer törvényszerűen alábbhagy. A Gránit Pólusnak ezt időben észre kell vennie, reagálnia kell, a továbblépéssel kapcsolatos tervek már készülnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.