BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Neten rendel negyedmillió kínai orvos

A kínai állami egészségügyi ellátás gyengébb színvonala a virtuális és valódi magánrendelők malmára hajtja a vizet. Az internetes gyógyászat sokmilliárdos üzletté vált.

Egymilliárd dollár értékű részvénykibocsátásra készül Kína legnagyobb látogatottságú egészségügyi portálja, a Good Doctor, amely jövő év első felében tervezi megjelenését a hongkongi tőzsdén, meglovagolva a technológiai és internetes vállalatok iránti hatalmas befektetői érdeklődést. A Good Doctor 180 millió felhasználója online tájékozódhat, foglalhat időpontot a fizikai rendelőben, vagy konzultálhat az orvosával. A pontos diagnózis felállítását és magát a terápiát képekkel, videókkal segítik elő. Bevételi forrásaik egyre gyarapodnak: pénzt kérnek az orvosi konzultációért, a különféle szolgáltatásokra feljogosító egészségügyi kártyákért, emellett internetes áruházukban a vénymentes gyógyszerekért, a kozmetikumokért, a gyógyászati segédeszközökért és a beváltható ajándékutalványokért is egyre többen és egyre többet hajlandók fizetni. Az okostelefonos applikáció témák szerinti adatbázissal és fórumokkal igyekszik útba igazítani a gyógyulást keresőket.

A 2015-ben alapított Good Doctor elnöke, Vang Tao azt nem árulta el a South China Morning Post érdeklődésére, hogy a remélt egymilliárd dollárra miért van szüksége a cégnek, amely a korábbi tőkebevonási köröket eleinte döcögősen vette, és a startupok többségéhez hasonlóan egyelőre nem nyereséges. A tavalyi félmilliárd dolláros tőkebevonás alapján a Good Doctor piaci értéke 3 milliárd dollárra tehető. Elképzelhető az is, hogy a legnagyobb tulajdonos, a Ping An biztosítótársaság szeretné pénzzé tenni a befektetését. A biztosító startupokból álló portfóliójában találunk még egy unikornist, azaz egymilliárd dollárnál többet érő feltörekvő céget, de a személyek közötti kölcsönzést támogató Lufaxot egyelőre nem viszik tőzsdére.

A WeDoctor is hamarosan követheti riválisa példáját, a Tencent internetes óriás támogatását élvező egészségügyi portál azonban előbb egy félmilliárd dollár értékű tőkebevonást hajt végre még a kínai újév február közepi eljövetele előtt. Ha sikerrel járnak, a cég számított értéke 6 milliárd dollárra nőhet. A 2010-ben alapított WeDoctornál egyelőre a befektetői forduló levezénylésével foglalkoznak, ezért a későbbi IPO-ról csak annyit tudni, hogy még 2018-ban le szeretnék bonyolítani. A WeDoctort 2010-ben alapították, aktív felhasználóinak száma 150 millióra tehető, a cég 260 ezer orvossal áll szerződésben. Szolgáltatásai a Good Doctoréhoz hasonlók, de agresszívabb marketingeszközöket is bevet az ügyféltoborzáshoz, például olyan, 300 dolláros okostelefont árul, amelyre előre telepítve van a teljes alkalmazás cím- és telefonlistákkal, forró dróttal a legközelebbi specialistához.

A WeDoctor befektetői között találjuk a Tencent mellett a Sequoia Capitalt, a Qiming Venture Partnerst, a Hillhouse Capitalt és a Goldman Sachsot. Az e-gyógyítás útjában egyre kevesebb akadály áll Kínában: a Good Doctor az idén megkapta az online kórházi státust, és hamarosan gyógyszerfelírási jogosultságot is szerez, ami még hatékonyabbá teheti a gyógyítási folyamatot. Az online kórház címét eddig a 91160.com és a Yunshan Medical nyerte el a China Daily információi szerint.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.