Egymilliárd dollár értékű részvénykibocsátásra készül Kína legnagyobb látogatottságú egészségügyi portálja, a Good Doctor, amely jövő év első felében tervezi megjelenését a hongkongi tőzsdén, meglovagolva a technológiai és internetes vállalatok iránti hatalmas befektetői érdeklődést. A Good Doctor 180 millió felhasználója online tájékozódhat, foglalhat időpontot a fizikai rendelőben, vagy konzultálhat az orvosával. A pontos diagnózis felállítását és magát a terápiát képekkel, videókkal segítik elő. Bevételi forrásaik egyre gyarapodnak: pénzt kérnek az orvosi konzultációért, a különféle szolgáltatásokra feljogosító egészségügyi kártyákért, emellett internetes áruházukban a vénymentes gyógyszerekért, a kozmetikumokért, a gyógyászati segédeszközökért és a beváltható ajándékutalványokért is egyre többen és egyre többet hajlandók fizetni. Az okostelefonos applikáció témák szerinti adatbázissal és fórumokkal igyekszik útba igazítani a gyógyulást keresőket.
A 2015-ben alapított Good Doctor elnöke, Vang Tao azt nem árulta el a South China Morning Post érdeklődésére, hogy a remélt egymilliárd dollárra miért van szüksége a cégnek, amely a korábbi tőkebevonási köröket eleinte döcögősen vette, és a startupok többségéhez hasonlóan egyelőre nem nyereséges. A tavalyi félmilliárd dolláros tőkebevonás alapján a Good Doctor piaci értéke 3 milliárd dollárra tehető. Elképzelhető az is, hogy a legnagyobb tulajdonos, a Ping An biztosítótársaság szeretné pénzzé tenni a befektetését. A biztosító startupokból álló portfóliójában találunk még egy unikornist, azaz egymilliárd dollárnál többet érő feltörekvő céget, de a személyek közötti kölcsönzést támogató Lufaxot egyelőre nem viszik tőzsdére.
A WeDoctor is hamarosan követheti riválisa példáját, a Tencent internetes óriás támogatását élvező egészségügyi portál azonban előbb egy félmilliárd dollár értékű tőkebevonást hajt végre még a kínai újév február közepi eljövetele előtt. Ha sikerrel járnak, a cég számított értéke 6 milliárd dollárra nőhet. A 2010-ben alapított WeDoctornál egyelőre a befektetői forduló levezénylésével foglalkoznak, ezért a későbbi IPO-ról csak annyit tudni, hogy még 2018-ban le szeretnék bonyolítani. A WeDoctort 2010-ben alapították, aktív felhasználóinak száma 150 millióra tehető, a cég 260 ezer orvossal áll szerződésben. Szolgáltatásai a Good Doctoréhoz hasonlók, de agresszívabb marketingeszközöket is bevet az ügyféltoborzáshoz, például olyan, 300 dolláros okostelefont árul, amelyre előre telepítve van a teljes alkalmazás cím- és telefonlistákkal, forró dróttal a legközelebbi specialistához.
A WeDoctor befektetői között találjuk a Tencent mellett a Sequoia Capitalt, a Qiming Venture Partnerst, a Hillhouse Capitalt és a Goldman Sachsot. Az e-gyógyítás útjában egyre kevesebb akadály áll Kínában: a Good Doctor az idén megkapta az online kórházi státust, és hamarosan gyógyszerfelírási jogosultságot is szerez, ami még hatékonyabbá teheti a gyógyítási folyamatot. Az online kórház címét eddig a 91160.com és a Yunshan Medical nyerte el a China Daily információi szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.