Tom Enders, az Airbus-csoport vezérigazgatója a csütörtökön Toulouse-ban tartott sajtótájékoztatón elmondta, a repülőgépgyártó 2017-ben 66,7 milliárd euróból gazdálkodott, ugyanannyiból, mint egy évvel korábban. Tom Enders ismertetése szerint az üzemelési környezet változásai miatt 2 milliárd euróval nőttek a költségek, amelyeket ellentételezett a gépeladásból származó plusz bevétel.
A pontos költségszint ismertetése nélkül az Airbus azt közölte, hogy az üzemi eredmény 52 százalékkal 3,4 milliárd euróra, az adózott eredmény pedig 189 százalékkal 2,8 milliárd euróra javult.
Tavaly az európai gyártó listaáron számolva összesen 157,6 milliárd euró értékű rendelést gyűjtött össze, csak kereskedelmi gépekből 1109 gép gyártásáról írt alá szerződést. Ennek ellenére a teljes rendelésállomány értéke 6 százalékkal 996 milliárd euróra csökkent, az év végével 7265 gép gyártására rendelkeztek megbízással.
A kereskedelmi géptípusokat gyártó részleg 3 százalékkal több, 51 milliárd euró bevételből 122 százalékkal nagyobb, 3,4 milliárdos üzemi eredményt termelt ki, és pozitív hír volt az Airbus számára, hogy a hadiipari megrendeléseket teljesítő részleg a 2016-os 923 millió eurós veszteséget 2017-re 212 milliós nyereséggé tudta alakítani.
Erre az évre Tom Enders szerint az Airbus 800 gép átadását ütemezte be, de a volumen nagyban függ attól, hogy a Pratt & Whitney amerikai hajtóműgyártó hogyan tudja az A320neo típusokhoz a javított egységeket leszállítani.
Az Airbus ugyanis a múlt héten kijelentette, hogy egy hiba miatt nem vesz át addig a Pratt & Whitneytől hajtóművet, amíg nem javítják ki azt a hibát, amely miatt repülés közben le kell állítani az egyik hajtóművet.
Ha nem lesz nagyobb fennakadás a leszállításban, akkor az Airbus 800 gép átadása mellett az ideinél 20 százalékkal nagyobb üzemi eredménnyel kalkulál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.