A Facebook részvényeit és népszerűségét is megrázta a Cambridge Analytica-botrány, melyből a cég egy korábbi dolgozója, David Morin profitálhat, aki 2010-ben indította el Path néven saját, az akkori közösségi trendekkel szakító hálózatát.
A Path a valódi baráti kapcsolatok szerepét hangsúlyozva 50, majd 150 felhasználóra korlátozta a kapcsolatok számát. A cég tudatosan szakítani kívánt a szerinte felületes népszerűséghajhászást képviselő Zuckerberg-oldallal. A fotómegosztásra támaszkodó közösségi oldal igen hamar felkeltette a Google érdeklődését is, Morin azonban alig három hónappal az indulást követően elutasította a keresőóriás százmillió dolláros ajánlatát.
A vállalkozó türelme kifizetődött, mert végül 2015-ben 2,9 milliárd dollárért adta el az oldalt egy koreai cégnek.
Morin a botrány árnyékában pár napja bejelentette, szívesen újragondolná az egyébként most is működő, de szerény népszerűségnek örvendő közösségi oldalát, hogy egy jobb Facebookot építsen belőle korábbi cégének elvei mentén. A bejelentés pozitív visszhangra talált, Morin pedig elmondta, ha összeáll egy megfelelő, szenvedélyes csapat, belevág a projektbe, és hamarosan beszámol a következő lépésekről.
Az esetleges újraindítást beárnyékolja, hogy a Path sem kerülte el az adatvédelmi botrányokat, 2013-ban 800 ezer dollárt kellett fizetnie háromezer felhasználó adatainak engedély nélküli tárolása miatt.
További részletek a Világgazdaság szerdai számában olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.