Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere azt mondta, az új útszakasz létrejöttével a város újraegyesítése történt meg, hiszen azok a városrészek, melyeket eddig a főút elválasztott, most újra egységet alkotnak. Hozzátette: az útszakasz mentesíti a várost az eddigi forgalomtól és felgyorsíthatja gazdasági fejlődését is.
A kormány 2013-ban hirdette meg a közútfejlesztési programot. Ennek köszönhetően 2014-ben a fejlesztés első, majd 2016-ban a második üteme is elkezdődött - emlékeztetett Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a térség országgyűlési képviselője.
Az első ütemben mintegy 6 kilométernyi kétszer két sávos út, 2,4 kilométer hosszú egyéb országos útszakasz készült el. A második ütemben 3,4 kilométernyi kétszer két sávos, valamint 1,5 kilométer hosszú egyéb országos út épült, összesen mintegy 28 milliárd forintból.
A beruházás eredményeként három különszintű csomópontot, négy körforgalmat, két vasúti hidat három közúti felüljárót építettek, kettőt felújítottak. Ezen kívül zajvédő fal, gyalogos és kerékpáros aluljáró épült a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kivitelezésében.
A szakasz átadásával végig kétszer két sávos gyorsforgalmi úton lehet autózni Székesfehérvár és Veszprém között, mintegy 50 kilométer hosszan; és Veszprémet is bekapcsolták a gyorsforgalmi úthálózatba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.