Az elmúlt napokban sokan megtapasztalhatták, hogy még a fűtött lakás is fázni lehet, és elkelne oda még némi kiegészítő melegítő készülék. A MediaMarktnál elmondták, a hónap második felében annyi készülék fogyott náluk, mint az ebből a szempontból hagyományosan legerősebb időszaknak számító novemberben, a januárihoz képest pedig egyenesen a többszörösére emelkedett a forgalom.
A legkedveltebb készülékek a ventilátoros, a halogén vagy kerámiabetétes hősugárzók, valamint az olajradiátorok voltak az elmúlt hetekben. Az azonnali hőleadás mellett ezen készülékek további előnye, hogy odaállíthatók, ahol éppen szükség van rájuk a lakásban.
A mobil fűtőeszközök iránti igény kapcsán Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád ügyvezető igazgatója elmondta, hogy
A vásárlók átlagosan 5-10 ezer forintot költöttek kiegészítő fűtőeszközökre. A fűtőpárnák, -takarók és lábmelegítők iránt is megnőtt a kereslet, bár ezek alapesetben nem fűtőkészülékek, de a forgalomnövekedés arról tanúskodik, ezeket is mint úgynevezett „személyi kályhákat” használják a vásárlók.
Szánthó Balázs hozzátette, hogy tapasztalatai szerint az érdeklődés általában kitart még jó pár hétig, sokan ugyanis tavasszal, az akciós időszakban szerzik be ezeket a készülékeket már a következő télre készülve.
Az ügyvezető beszámolt arról is, hogy a fűtőkészülékek forgalmának növekedésével egyenes arányban nőtt a párásítók és légtisztítók forgalma is az áruházláncnál. Az erősebb fűtés miatt ugyanis nagyon szárazzá válik a lakások levegője és megnő a légúti megbetegedés, sőt a torokgyulladás kockázata.
Az elektromos árammal működő berendezések esetén fennáll a belső hálózat túlterhelésnek a veszélye. Egy nem megfelelő műszaki állapotú, illetve nem terhelhető vezeték esetén a nagyfokú melegedés tüzet is okozhat. A vásárláskor mindezt meg kell fontolni. Nem árt, ha azt is tudjuk, hogy alumínium- vagy rézhálózat van a lakásban, illetve mikori építésű a lakás, vagy mikor újították fel az elektromos hálózatot, végül, hogy hány amperes automaták vannak felszerelve, és azok bírják-e a terhelést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.