Milyen üzleti lehetőséget láttak a Ganz Kapcsoló- és Készülékgyártó Kft.-ben (Ganz KK), amikor tavaly megvásárolták?
Nagyon becsülöm, hogy a korábbi tulajdonosok egyben tartották a céget. Gansperger Gyulával stabil alappal, világszerte ismert névvel rendelkező vállalatot vettünk, amelyben nagyon jelentős a fejlesztési potenciál.
Milyen fejlesztéseket terveznek?
Digitalizálni és automatizálni szeretnénk. Első körben a termelési infrastruktúra megváltoztatására van szükség. Egy többszintes házban dolgozunk, de ma már eljutott a logisztika arra a szintre, hogy a termelést egy szinten érdemes végezni. Nagyjából egy 10-20 ezer négyzetméteres csarnokra lenne szükségünk, amelyhez Győrben keresünk telephelyet a budapesti gyártóközpont mellé. Az értéklánc bővítéséhez szükség van új gépekre is. A raktárat automatizálnánk, miközben az egész termelést és vezetést teljesen informatikai alapokra helyeznénk.
Mindez mennyibe kerülne?
A mai gazdasági környezet kedvez a növekedésnek. Az Ipar 4.0 program, a Darányi Ignác-terv pont az olyan cégek kiugrási lehetőségét támogatja, mint a miénk. Támogatással nagyon gyorsan nemzetközi szinten is versenyképes vállalattá tudunk fejlődni. Mintegy 15 millió eurós, tehát 4-5 milliárd forintos fejlesztésben gondolkodunk, amelyet kombinált finanszírozással megvalósíthatunk kettő-öt éven belül. Emellett tervezzük a dolgozóink képzését, és hosszú távú együttműködésre készülünk a Széchenyi István Egyetemmel.
Eddig hogyan bővítették a gyártást?
Ez a cég tavaly még csak kapcsolókat gyártott. Azóta magasabb hozzáadott értékű termékeket is előállítunk, egy kicsit diverzifikáljuk a tevékenységünket. Egy gázszivárgást figyelő készüléket fejlesztettünk ki, és már megrendelésre gyártjuk.
A dolgozói létszámban milyen változások történtek, illetve milyeneket terveznek?
Az átvett cég nagyjából hatvanfős volt, a létszám azóta bővül. Természetesen munkatársainkat támogatjuk, ha szeretnék képezni magukat, már készül egy képzési pályázat benyújtásához szükséges projekt anyaga. További kollégákat is szeretnénk felvenni, és tart a bérek felzárkóztatása is.
Melyek a hosszú távú céljaik?
Szeretnénk két-három telephellyel rendelkező, ötszáz fős céggé válni, amely modern gyártási kultúrával, diverzifikált termékportfólióval rendelkezik. Ma a termékeinknek csak a 20 százalékát értékesítjük külpiacon, az arányt legalább 50 százalékosra kívánjuk emelni. Az éves árbevételünket is erősen növelnénk, a pozitív irány már most látható. Továbbra is kiváló minőségű, hosszú ideig jól működő termékeket szeretnénk gyártani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.