Több forrás táplálja a budapesti fürdők forgalomnövekedését, de ehhez az idősebb vendégkör mellé a fiatalokat is meg kellett nyerni. Az eredményt tükrözi, hogy míg 2010-ben a vendégek többsége 60 év feletti volt, ma 30 év alatti – tájékoztatta a Világgazdaságot Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. értékesítési és marketingigazgatója. 2018 első negyedévében a tovább emelkedő vendégszámban megjelenik a budapesti turizmus szárnyalása is, de a forgalom növekedésében egyforma arányt képviselnek a korábbiaknál nagyobb számban érkező bel- és külföldi fürdőzők.
A budapesti gyógyvizek mostanra az egyik legkedveltebb turisztikai vonzerővé váltak. A TripAdvisor utazási oldal szerint a Parlament és a Halászbástya után a Széchenyi fürdő a legnépszerűbb budapesti programhelyszín. A téli forgalom a történelmi műemlék fürdőkben – mindenekelőtt a Széchenyiben és a Gellértben – 70-90 százalékban a turisták által vásárolt napijegyekből származik, míg a felújítás és a bővítés után a Paskál bő 18 százalékos márciusi látogatottsága, valamint a Dandár fürdő forgalomnövekedése szinte kizárólag a belföldi vendégkörhöz kötődik.
A napijegyes vendégforgalom januárban 21 százalékot, februárban 12 és márciusban 18 százalékot meghaladó bővülése a kilenc állandóan nyitva tartó budapesti fürdő mindegyikében külön-külön is meghaladta a 10 százalékot. Ezen belül a tavaly márciusihoz képest a Gellértben 34 százalékos volt a növekedés, a Rudasban 17, a Lukácsban 14 százalékos. A részben fedett Palatinus – amely az első telén van túl – ugyancsak jól indított, főleg a budapestiek körében, akiknek a Széchenyibe és a Gellértbe látogató tömegek elől jelentett menedéket az OEP-es szolgáltatásokra a jóval csendesebb margitszigeti fürdő.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvahatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.