A Hold Rádiós és Televíziós Reklám Kft.-t hirdette ki győztesnek az országos kereskedelmi rádiós pályázaton a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) médiatanácsa – közölte a szervezet pénteken.
Az új rádió POP FM néven szól majd, ez azonban őszig jó eséllyel várat magára: a győztes társaságnak a szerződéskötéstől számított négy hónapon belül kell először sugároznia. A jogosultság hét évre vonatkozik, ami további öt évvel meghosszabbítható lesz.
A pályázatot még tavaly szeptemberben jelentette meg az NMHH, az eljárás lefolytatását mindvégig pereskedés hátráltatta. Az egyetlen országos lefedettséget biztosító analóg frekvenciacsomagot hét éven át a Class FM, illetve a mögötte álló Advenio Zrt. használta.
Két éve, augusztusban az NMHH bejelentette, hogy nem hosszabbítja meg a társasággal a szerződést, a döntést az Advenio megtámadta a bíróságon. A pert 2017 januárjában felfüggesztették, úgy nézett ki, akár évekig is üresen maradhat a Class FM sávja. Végül idén tavasszal született egy másodfokú ítélet, amely a médiahatóság értelmezése szerint minden jogi akadályt elhárított a pályázat elől, így meghirdette azt.
Bár ezt idén márciusban szintén fel kellett függeszteni egy másik, ugyancsak az Advenio által indított per miatt,
a bíróság április végén az NMHH-nak adott igazat, a tendert pedig újranyitották.
A médiatanács most azt közölte, hogy a Hold Kft. egyedül nyújtott be alakilag és tartalmilag egyaránt érvényes ajánlatot. Ugyan az Advenio is pályázott, csakhogy formai hibákra hivatkozva még februárban kizárták a versenyből. A hatóság úgy ítélte meg, hogy a társaság üzleti terve hibás számításon alapult, és azt nem korrigálta.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.