BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pozitív fordulat a régió számítógépes piacán

Több tízmillió személyi számítógépet adtak el az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló EMEA-térségben egy elemzés szerint.

Az első negyedévben 17,5 millió személyi számítógépet – asztali gépet, notebookot és munkaállomást – adtak el az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló EMEA-térségben az IDC elemzése szerint. Ez 1,2 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A piackutató cég adatai azt mutatják, hogy a pozitív fordulat az üzleti szegmensnek köszönhető, amelynek képviselői 6,2 százalékkal több számítógépet vásároltak az év első három hónapjában, mint 2017 hasonló időszakában.

A HP vezette a gyártók rangsorát az EMEA régióban
Forrás: AFP

A felfutás hátterében az IDC szakértői szerint az áll, hogy a vállalatok jelentős részénél most döntöttek a gépállomány lecserélése mellett, összefüggésben a Windows 10-re történő átállással. Az egyéni fogyasztók vásárlásai ugyanakkor számottevő mértékben visszaestek, a piackutató cég éves összevetésben 5,2 százalékos zuhanást mért ebben a szegmensben. A céges személyi számítógépek cseréje játszott szerepet abban is, hogy míg a notebookok piaca zsugorodott, addig az asztali gépeké majdnem 3 százalékkal nőni tudott.

Az EMEA-térségben elért kismértékű bővülés annak fényében különösen figyelemre méltó, hogy Nyugat-Európában a hagyományos PC-k iránti kereslet 4,3 százalékkal csökkent 2018 első negyedévében az egy évvel korábbival összevetve.

Igaz, az üzleti és a lakossági beszerzések közötti ellentét ebben a régióban is megmutatkozott, míg a céges vásárlások esetében 6 százalék fölötti bővülést mértek, addig az egyéni fogyasztók csaknem 17 százalékkal kevesebb PC-t vásároltak a január–márciusi időszakban, mint 2017 első negyedévében.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.