Maria Krautzberger az Umweltbundesamt (UBA) igazgatója a Spiegel lapnak adott interjúban elmondta, hogy a hivatal vizsgálatai szerint a dízelautók utólagos átalakítása 2-3 ezer eurós (650-950 ezer forint) költségkereten belül is megoldható feladat.
Független szakértőknek a német szövetségi közlekedési minisztérium megbízásából egy korábban végzett vizsgálata ezzel szemben arra a megállapításra jutott, hogy a dízelmotorok utólagos átalakítás legkevesebb 5 ezer euróba (másfél millió forint) kerülne amellett, hogy teljesítményromlást és fogyasztásnövekedést vonna maga után.
Az UBA igazgatója a két költségkalkuláció közötti nagy eltérést a becslésekben alkalmazott kiskereskedelmi és nagykereskedelmi beszerzési árak közötti különbségre vezette vissza, megjegyezve ugyanakkor, hogy a legmodernebb katalizátorokkal végzett átalakítás már önmagában is jelentős költségmegtakarítással járna.
Andreas Scheuer német szövetségi közlekedési miniszter határozottan elutasítja a dízelautók utólagos átalakítását,
ehelyett – az autóiparral egyetemben – a motorvezérlő szoftverek módosítására helyezi a hangsúlyt.
Svenja Schulze szövetségi környezetvédelmi miniszter viszont nem zárkózik el a dízelmotorok utólagos hardveres átalakításának előírása elől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.