BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még mindig divat a nyaralásról képeslapot küldeni

Évente átlagosan 10,5 százalékkal csökken az értékesített képeslapok száma, de még így is mintegy 1,2-1,6 millió darabot ad el egy év alatt a Magyar Posta – közölték a társaságnál a Világgazdaság megkeresésére.

Arról is tájékoztattak, hogy a helyi jellegű képeslapok forgalma május–augusztus hónapokra koncentrálódik a turisztikailag frekventált postahelyeken. Tapasztalataik szerint több önkormányzat rendelkezik olyan képeslappal, amely a települését ábrázolja. Emellett fotóművészek, dizájnerek alkotásai kerülnek képeslapokra. A Magyar Posta szerint ma már nem csupán kommunikációs célt szolgálnak a képeslapok, hanem a hagyományőrzés mellett kulturális értéket is hordoznak.

Fotó: AFP/Kisbenedek Attila

Az ügyféligényekhez alkalmazkodva, a hagyományos képeslapon túl a posta online képeslapküldő szolgáltatást is indított Sender! néven. Ez egy mobiltelefonra letölthető applikáció, amelynek segítségével a feladó saját maga által készített fényképekből állíthatja össze a személyes képeslapját.

A hagyományos képeslapoknál általában a forgalom 40 százalékát a karácsonyi, több mint 10 százalékát pedig a húsvéti szezonális képeslapok adják – részletezte lapunknak a vállalat. Az úgynevezett „zsebes” képeslapok iránt – amelyek az ajándékozásra szánt pénz, ajándékutalvány elhelyezésére is alkalmasak – főleg a ballagási, diplomaosztó, esküvői és karácsonyi szezonban növekszik meg az ügyféligény.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.