BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alakul a német nagykoalíció a Tesla egyeduralmának megdöntésére

A német prémiumgyártók közül a Daimler csoport mutatta be elsőként elektromos luxusautóját. A Stockholmban tegnap megtartott rendezvényt nemsokára hasonló leleplezések követik az Audi, a BMW és a Porsche részéről.

A Mercedes-Benz tegnap Stock­holmban bemutatta várva várt akkumulátoros városi terepjáróját (SUV), a Mercedes EQC-t. Ezzel a Daimler csoporthoz tartozó vállalat megkezdte a harcot a Tesla dominanciája ellen a prémiumkategóriás elektromos autók gyorsan növekvő piacán. Az EQC-t később további modellek követik az EQ márkanévvel ellátott, villamos energiával hajtott Mercedesek sorában. A most bemutatott Mercedest a Tesla Model 3-as vételárához (49 ezer dollár) közeli árszinten hozzák forgalomba 2019-től, s a népszerű SUV-forma nem kis vonzerőt kölcsönöz az autónak.

A Tesla ehhez képest 2020 előtt biztosan nem dobja piacra a tervek szerint kedvező árú, Model Y elnevezésű városi terepjáróját. A Mercedes-bemutató helyszínéül kiválasztott svéd főváros, amely környezetvédelmi tudatosságáról is híres, a startupok kedvenc terepe.

Forrás: Mercedes

Júliustól új adózási szabályok is segítik az e-autók piaci térnyerését. Ennek következtében a dízelautók értékesítése összeomlott, míg a plug-in hibridekből 96 százalékkal adtak el többet, mint tavaly júliusban – írta az Insideevs.com. Szempont lehetett az is, hogy Stockholm közel van Norvégiához, Európa legnagyobb elektromosautó-piacához, hiszen a Teslához hasonlóan a Mercedes is sok megrendelést kapott az északi országból, még mielőtt az autó árát egyáltalán bejelentették volna.

Az 52 milliárd dolláros cégértéket képviselő Tesla piacára a Mercedes mellett a BMW, az Audi és a Porsche is betörne.

Az Audi éppen tegnapelőtt kezdte el gyártani e-Tron fantázianevű SUV-ját, szep­tember 17-én pedig San Franciscóban – mindössze 40 mérföldre a Tesla fremonti összeszerelő üzemétől – be is mutatják. Akkor kezdik gyűjteni az ezerdolláros előleggel megtámogatott megrendeléseket is. Jövő év elején az autószalonokban is megjelenik az e-Tron, amelyet 2020-tól két további elektromos Audi követ. Akkorra várható a szintén a Volkswagen csoporthoz tartozó Porsche villanymotoros sportkocsijának, a Taycannek a debütálása is. A BMW sem akar lemaradni, a bajorok bérbe vettek a Lufthansától egy áruszállító repülőt, azzal szállítják a Vision iNext koncepcióautójukat Münchenből New Yorkon és San Franciscón át Pekingig. Mind a négy városban öt napig tartó rendezvénysorozat kíséri az eseményt.

Nem meglepő tehát, hogy az elemzők máris a piaci erőviszonyok változásával számolnak. Az LMC szakértői szerint az elektromos autók robbanásszerűen növekvő piacán jelentősen csökkenni fog a Tesla piaci részesedése tízéves távlatban, mégpedig a jelenlegi 12,3 százalékról 2,8 százalékra.

A német gyártók egyesített piaci részesedése viszont már 2020-ban 11,8 százalékos arányt ér el, s ezzel megelőzik a Teslát. Három évvel később a három német konszern együttvéve 19 százalékot hasít ki magának az e-autók piacából.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.