A Bayern München szurkolói már régóta azon töprengenek, hogy miért egy ingolstadti székhelyű autómárka kedvenc csapatuk egyik főszponzora és kizárólagos autóbeszállítója, amikor mindössze néhány kilométerre fekszik egymástól az Allianz Arena és a BMW épülete. Nos, úgy látszik, sok évnyi bamba tétlenség után a BMW-nél is hasonlóképpen gondolkodnak és elkezdtek Uli Hoeness, a Bayern elnökének a fülébe duruzsolni.
A német labdarúgás szerencsés helyzetben van, tekintve, hogy három olyan autógyár „áll rendelkezésükre”, mint a már említett Audi-BMW páros, illetve a Mercedes.
2011-ben az Audi 90 millió euróért vásárolta be magát az első számú német csapathoz, s ezzel 8,3 százalékos részesedést szerzett a klubban. Ezen felül a két fél között köttetett egy olyan megállapodás, amely kimondja, hogy 2025-ig az Audi a csapat hivatalos és kizárólagos autóbeszállítói partnere.
Az Audiról tudni kell, hogy az a Volkswagen tulajdonolja, amely még mindig érintett a dízelbotrányos, károsanyag-kibocsátással kapcsolatos történetben. Ebben pedig az a kellemetlen, hogy számos Bayern játékos vagy vezetőségi tag furikázik városszerte a botrányban érintett konszern modelljeivel.
Így nem csoda, ha Uli Hoeness hajlik arra, hogy engedjen a BMW akaratának. A müncheni autógyár ugyanis nagyon szeretne a Bayern-biznisz részese lenni, és – nem utolsó sorban– a helyiek is boldogak lennének a két lokális brand „házasságának.”
Miután az Audi kiszagolta, hogy a klub körül legyeskedik a BMW, évi 30 millió eurós szponzorációs juttatását megduplázta, így már évi 60 millióval segíti a piros mezeseket. Ám úgy tűnik, Hoeness már hajthatatlan a cserét illetően.
Egyelőre ennyit tudunk. S hogy mit jelenthet ez a jövőben?
Az szinte biztosnak tűnik, hogy a Bayen Münchennek új autószponzora lesz az egészen közeli jövőben.
Az Audi „eltakarításának” igen nagy jelentősége és pozitív hozadéka van, tekintve, hogy
a BMW-n kívül az Adidas és az Allianz is bajor vállalat, részvényesként pedig nem jó, ha ugyanazon körökben mozognak az éppen hatalmas botrányokat megélő Volkswagennel.
Egyelőre még nincs szó konkrét összegről, de biztos, hogy sokkal többet, mint amennyit jelenleg az Audi. Annyi biztos, hogy nagyságrendileg 100 millió eurót kell lerakniuk az asztalra, hogy a VW-konszern alá tartozó céget kivásárolják a buliból. De miért hagyná az Audi, hogy elküldjék őt a vacsoraasztaltól? Ha úgy akarják, maradnak, hiszen 2025-ig szól a szerződésük.
Ha pedig a Bayern úgy dönt, hogy száműzi jelenlegi autószponzorát, az nagyjából 200 millió eurójába fájna.
Ami nem tűnik egy nagy összegnek, főként azóta, hogy egyes klubok 150-200 millióért adnak-vesznek játékosokat a piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.