BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Audi-BMW verseny a Bayern kegyeiért

A Volkswagen botrányai miatt lehet esélye a BMW-nek kivásárolni az Audit a Bayern München tulajdonosi köréből.

Nem látták a fától az erdőt

A Bayern München szurkolói már régóta azon töprengenek, hogy miért egy ingolstadti székhelyű autómárka kedvenc csapatuk egyik főszponzora és kizárólagos autóbeszállítója, amikor mindössze néhány kilométerre fekszik egymástól az Allianz Arena és a BMW épülete. Nos, úgy látszik, sok évnyi bamba tétlenség után a BMW-nél is hasonlóképpen gondolkodnak és elkezdtek Uli Hoeness, a Bayern elnökének a fülébe duruzsolni.

A német labdarúgás szerencsés helyzetben van, tekintve, hogy három olyan autógyár „áll rendelkezésükre”, mint a már említett Audi-BMW páros, illetve a Mercedes.

2011-ben az Audi 90 millió euróért vásárolta be magát az első számú német csapathoz, s ezzel 8,3 százalékos részesedést szerzett a klubban. Ezen felül a két fél között köttetett egy olyan megállapodás, amely kimondja, hogy 2025-ig az Audi a csapat hivatalos és kizárólagos autóbeszállítói partnere.

Az Audiról tudni kell, hogy az a Volkswagen tulajdonolja, amely még mindig érintett a dízelbotrányos, károsanyag-kibocsátással kapcsolatos történetben. Ebben pedig az a kellemetlen, hogy számos Bayern játékos vagy vezetőségi tag furikázik városszerte a botrányban érintett konszern modelljeivel.

Fotó: AFP

Így nem csoda, ha Uli Hoeness hajlik arra, hogy engedjen a BMW akaratának. A müncheni autógyár ugyanis nagyon szeretne a Bayern-biznisz részese lenni, és – nem utolsó sorban– a helyiek is boldogak lennének a két lokális brand „házasságának.”

A Volkswagen lesz az Audi veszte

Miután az Audi kiszagolta, hogy a klub körül legyeskedik a BMW, évi 30 millió eurós szponzorációs juttatását megduplázta, így már évi 60 millióval segíti a piros mezeseket. Ám úgy tűnik, Hoeness már hajthatatlan a cserét illetően.

Egyelőre ennyit tudunk. S hogy mit jelenthet ez a jövőben?

Az szinte biztosnak tűnik, hogy a Bayen Münchennek új autószponzora lesz az egészen közeli jövőben.

Az Audi „eltakarításának” igen nagy jelentősége és pozitív hozadéka van, tekintve, hogy

a BMW-n kívül az Adidas és az Allianz is bajor vállalat, részvényesként pedig nem jó, ha ugyanazon körökben mozognak az éppen hatalmas botrányokat megélő Volkswagennel.

A müncheni BMW székház
Fotó: AFP

Mennyit fizetne a BMW?

Egyelőre még nincs szó konkrét összegről, de biztos, hogy sokkal többet, mint amennyit jelenleg az Audi. Annyi biztos, hogy nagyságrendileg 100 millió eurót kell lerakniuk az asztalra, hogy a VW-konszern alá tartozó céget kivásárolják a buliból. De miért hagyná az Audi, hogy elküldjék őt a vacsoraasztaltól? Ha úgy akarják, maradnak, hiszen 2025-ig szól a szerződésük.

Ha pedig a Bayern úgy dönt, hogy száműzi jelenlegi autószponzorát, az nagyjából 200 millió eurójába fájna.

Ami nem tűnik egy nagy összegnek, főként azóta, hogy egyes klubok 150-200 millióért adnak-vesznek játékosokat a piacon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.