Harmadára csökkent az RTL Magyarország kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) az idei első fél évben az egy évvel korábbihoz képest – olvasható az RTL csoport 2018. január–június időszakról szóló globális jelentésében. A tavalyi első hat hónap 18 millió eurójáról az ideire 6 millió euróra visszaeső üzleti eredményt a televíziós csatorna a magasabb gyártási költségekkel, illetve az egyszeri pozitív hatások kiesésével indokolta. Ezzel összefüggésben megjegyezték, hogy 2017 első hat hónapjában az adótörvények kedvező változásai miatt mintegy 9 millió euró pluszuk keletkezett. Ebben az összegben benne volt a 2014–2016 között befizetett reklámadó visszatérítése is.
A magyar RTL 2018-as féléves forgalma megegyezett a 2017-es hasonló adattal (51 millió euró), miközben a hazai hirdetési piac 1,6 százalékkal nőtt ebben az időszakban.
A beszámoló a Magyarországon piacvezető kereskedelmi televízió nézettségi mutatóira is kitér. Ennek kapcsán egyebek mellett az szerepel, hogy a csatornacsoport főműsoridőben a 18–49 éves korosztály 27,5 százalékát érte el, ami elmarad az egy évvel korábbi 31,6 százalékos indextől. Mindez azt jelenti, hogy az RTL és a rivális TV2 között egy év leforgása alatt 11,4-ről 4,2 százalékpontra olvadt a különbség.
Ennek okait a német hátterű cég az Andy Vajna érdekeltségébe tartozó médiavállalat új csatornaindításaiban jelölte meg. Hozzátették ugyanakkor, hogy a zászlóshajónak számító RTL Klub 13,1 százalékos közönségaránya 2,6 százalékponttal megelőzi a TV2 adóét, illetve a Híradó című műsoruk a 18,4 százalékos nézettségével a legnépszerűbb a maga kategóriájában. (Az RTL hírműsorát 2017 első feléhez képest egy százalékkal kevesebben követték.)
Kiemelték még A mi kis falunk produkció 27,6 százalékos eredményét is, amely a legnézettebb heti sorozat Magyarországon.
A Világgazdaság megkereste az RTL Magyarországot, hogy kommentálják a számokat. Lapunknak a marketing- és kommunikációs igazgatóság úgy reagált, hogy „a féléves eredményről nem tudnak többet mondani annál, mint ami le van írva a jelentésben”.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.