Miért Magyarországon lépne piacra?
A kelet-közép-európai piac, tehát a magyarországi is, dinamikusan fejlődik, ígéretes növekedési lehetőséget látok benne, főként a divatiparban. Bár az emberek nem költenek annyit a divatos öltözködésre, mint Észak- vagy Nyugat-Európában, de egyre szembetűnőbben figyelnek a megjelenésükre.
Hány márkát hoznának, és melyek a kezdeti lépések?
Ötöt, először a saját márkáinkat, a Pietro Filipit és a Karát. Húsz üzlet nyitását tervezzük, a kezdeti befektetést nagyjából négymillió euróra becsülöm. Tisztában vagyunk vele, hogy induláskor támogatni kell a márkát, de biztosak vagyunk benne, hogy a befektetésünk rövid időn belül megtérül. Amint megvetettük a lábunkat Magyarországon, újabb márkák vásárlása felé is nyitunk. Szeretnénk továbbá franchise-partnereivé válni olyan brit és francia márkáknak, amelyek még nem kaphatók Kelet-Közép-Európában. Sajnos ezekről még nem közölhetek részleteket, mert még nem írtuk alá a szerződéseket.
Milyen befektetései vannak Csehországban? A divatipar mellett más ágazat iránt is érdeklődik Magyarországon?
Befektetési vállalatom, a C2H, a magántőke, a kockázati tőke és az ingatlanpiac területein aktív. Olyan cégekbe fektetünk, amelyek érdekesek, és megvan bennük a befektetés többszörös megtérülésének lehetősége. Többségi tulajdonosa vagyok a Pietro Filipi és a Kara ruházati cégeknek, befektetője a többi közt a Liftago (taxis alkalmazás), a Favorit (kerékpárgyártó), a F & P Consulting (pénzügyi tanácsadó), a Flatio (középtávú ingatlan-bérbeadásra koncentráló projekt) és a ShopSys (online boltokat létrehozó és összegyűjtő platform) vállalkozásnak. A technológia és a kockázati tőke terén továbbra is Csehországban gondolkodunk.
A befektetési és az üzleti környezetet tekintve milyen hasonlóságokat és különbségeket lát a magyarországi meg a csehországi piac között?
Saját meglátásom, számos megbeszélés és mindenekelőtt a korábban folytatott kutatások tapasztalatai alapján a csehországi piacra éppen a magyarországi hasonlít a legjobban a térségben, de annál kicsit kevésbé fejlett, bár a különbség nem drámai. A startupok ökoszisztémája kapcsán azt látom, hogy a régiónk még nem annyira telített, mint Nyugaton. Hiányzik az állami támogatás, és a környezet sem ideális. Sok befektetőnek nincs tapasztalata, viszont figyelik a dinamikus piacokat, és tanulják a működésüket.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvsahatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.