A győri sztrájk egyelőre a luxus SUV-ok pozsonyi gyártására volt hatással, a városi kisautók (NSF szegmens) gyártása viszont korlátozások nélkül folytatódik – közölte Lucia Kovarovic Makayová. Hozzátette: azokat az alkalmazottaikat akiket ez érint, időben értesítették a korlátozásokról.
A szóvivő kérdésre válaszolva merő spekulációnak minősítette azt a közösségi oldalakon terjedő információt, miszerint a győriek sztrájkjához – szolidaritásból vagy más ok miatt – a pozsonyi VW dolgozói is csatlakozni készülnének.
A 7. ajánlatot is elutasította a szakszervezet, a patthelyzet csökkenti a jövőbeli beruházások esélyét.
A győri Audiban – amely a legnagyobb motorgyártó üzem az autógyártó konszernen belül – a múlt hét csütörtökön léptek sztrájkba az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) felhívására, amely 18 százalékos béremelést akar kiharcolni az idei évre. Az egy hetesre tervezett sztrájk okozta alkatrészhiány a konszern több gyárában is negatívan befolyásolta a gyártást. Köztük a legnagyobb gondokat az Audi ingolstadti üzemében okozta a sztrájk, ahol a Győrben készülő motorok hiánya miatt hétfőn teljesen leállt a termelés.
A pozsonyi Sme napilapnak nyilatkozó gazdasági elemző, Boris Tomciak szerint, amennyiben a sztrájk folytatódni fog Győrben, akkor
egyes típusok gyártása teljesen leállhat a pozsonyi üzemben,
ugyanis – mint mondta – ott a költségtakarékosság miatt az autómotorokból viszonylag kisebb készleteket tartanak raktáron.
Kedden is folytatódik a január 24. óta tartó sztrájk a győri Audiban, miután hétfőn sem tudott megállapodni a vállalatvezetéssel az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) az idei évi bérekről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.