Világelsők leszünk még az amerikai piac nélkül is
– fogalmazott Richard Yu, „szerintem már az idén, de legkésőbb jövőre”. A kínai technológiai konszern jóval derűlátóbban tekint a jövő elé mint nagy versenytársai, a Samsung vagy az Apple, amelyek egyaránt „nehéz időkre” figyelmeztettek nem is olyan régen prognózisaikban.
A mobil távközlési hálózati berendezések gyártásában már most is világelső Huawei Technologies fogyasztói üzletága 2018-ban az előző évihez képest 50 százalékkal többre, 52 milliárd dollárra (45,75 milliárd euró) növelte forgalmát. A Huawei tavaly 208 millió okostelefont értékesített.
Richard Yu várakozásai szerint az eladásoknak újabb lökést fog adni a cég áprilisban piacra kerülő új modellje, egy összehajtható okostelefon. „Ügyfeleink teljes bizalommal vannak irántunk” – mondta, „csak a politika gyakorol ránk nyomást”.
A Huawei a 2018-as második negyedévben lépet elő a globális okostelefon-piac második legnagyobb szereplőjévé, megelőzve az Apple-t. A bostoni Strategy Analytics piackutató cég kimutatása szerint a második negyedévben 54,2 millió készülék eladásával 15,5 százalékos piaci részesedésre tett szert a Huawei. Az amerikai IDC informatikai és távközlési piackutató cég szerint pedig a Huawei piaci részesedése 15,8 százalék volt a második negyedévben.
Az Apple 11,8 százalékos piaci részesedéssel a harmadik helyre szorult vissza, az első helyet, 20,4 százalékkal, továbbra is a Samsung tartotta.
A Statista.com statisztikai portál adatai alapján a 2018-as harmadik negyedévben a Samsung 20,3 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett az okostelefon piacon, a Huawei 14,6 százalékkal állt a második helyen, az Apple pedig 13,2 százalékkal a harmadik helyen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.