Kellemetlen meglepetéssel szolgált befektetőinek a Ryanair, amely 2019-es üzleti évének márciussal zárult utolsó negyedéről részvényenként 21 centes veszteséget jelentett, szemben a Reuters 16 centes mínuszról szóló elemzői konszenzusával. Ilyen gyenge eredményt legutóbb négy éve produkált a társaság. Az üzleti év nyeresége ezzel 1,45-ról 1,02 milliárd euróra olvadt, ami 29 százalékos visszalépés az előző évihez képest. Ebben azonban még nincsenek benne a felvásárolt Laudamotionnal kapcsolatos kiadások, amelyek becsült értéke 139 millió euró lehet. A csődből kihúzott osztrák fapados konszolidációját az idén fejezik be. Az árbevétel 6 százalékkal 7,56 milliárd euróra nőtt.
A Ryanair jelezte, hogy
a nyáron a jegyárak további esésére számít azután, hogy a lezárt üzleti évben 6 százalékot már engedett az átlagosan 37 eurósra zsugorodott tarifáiból. A cég járatai gyakorlatilag telt házasak voltak, a kihasználtság 95-ről 96 százalékra javult. A 139,1 milliós utasszám 7 százalékkal több az előző évinél, s az idén 153 millió utassal kalkulálnak.
A Ryanair élére negyedszázada kinevezett Michael O’Leary vezérigazgató a jegyárháborúra hivatkozva stagnáló eredményt vetített előre a folyó üzleti évre, 750–950 millió euró közé meghúzva a Laudamotion konszolidációja utáni eredménysávot, miközben az elemzők előzetesen 977 millióra számítottak. A profit apadására 6 százalékos zuhanással reagált a cég részvényárfolyama Dublinban, bár ebből délre 4-et már ledolgozott, ami részben annak tulajdonítható, hogy egyidejűleg egy 700 millió eurós részvény-visszavásárlási programot is meghirdettek e heti indulással. A légitársaság egyébként rövid időn belül már két profitfigyelmeztetést is kiadott, felkészítve a piacot a rossz hírekre.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.