Az idén eddig az előző év hasonló időszakához képest 8 százalékos árbevétel-növekedést ért el az Eisberg Hungary Kft. – mondta a Világgazdaságnak Gazsi Zoltán, a Magyarországon 1992 óta jelen lévő cég ügyvezető igazgatója. Korábban nem kalkuláltak bővüléssel, hiszen az idei tervet annak tudatában határozták meg, hogy az ausztriai McDonald’s éttermek ellátását a cégcsoport osztrák üzeme veszi át. Ez mintegy 25 százalékos árbevétel-kiesést okozna, így 2019-re az egyéb piacok 10 százalékos növekedésével számolva összességében 15 százalékos forgalomcsökkenésre számítottak. Mivel azonban egyelőre még a gyáli üzemből látják el az osztrák gyorséttermeket, a cég számaiban bővülés látszik.
A svájci Bell Food Group részeként működő Eisberg csoport magyarországi cége
évi 23 millió tasak konyhakész salátát állít elő, és az elmúlt időszakban évi 6-8 százalékkal növekedett
– mondta a cég sajtótájékoztatóján Gazsi Zoltán. A Bell Food hárommilliárd eurós bevételéből a nyolc európai feldolgozót működtető Eisberg 25 millió eurót hoz.
A hazai üzem termékeinek 45 százalékát értékesíti az Eisberg brand alatt, 55 százalékot pedig az üzletláncok saját márkájaként.
Legnagyobb vevője a McDonald’s, az árbevétel 35 százaléka származik a gyorsétteremláncnak eladott salátákból.
Mivel a fogyasztó számára az a leghatásosabb információ, ha maga is látja a terméket, tavaly átalakították a márkatermékek csomagolását, amely így sokkal többet mutat a zacskókban lévő salátákból. Egyik legfontosabb beruházásuk az optikai osztályozó volt, amely nemcsak az esetleg előforduló idegen anyagokat szűri ki, hanem a fonnyadásnak indult, eltérő színű zöldségdarabokat is.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.