Három okból is módosult tavaly a legnagyobb hazai vasúti árufuvarozók árbevétel alapján összeállított toplistája, bár
a piacvezető továbbra is az osztrák hátterű Rail Cargo Hungaria (RCH),
amelynek a 74,6 milliárd forintos forgalma annyi, mint az összes többié együtt. Egy társaság – a Floyd – kivételével minden fuvarozó növelte a bevételét, a Floyd visszacsúszott az ötödikről a hatodik helyre, maga elé engedve a Train Hungaryt.
A lista második változása ennél fájdalmasabb:
a 2017-ben 11. legnagyobb árbevételű IntegRail 2018-ra már nem adott le éves jelentést, mert 2019. május végén megindult a felszámolása.
Pedig 2017-ben csak minimálisan volt veszteséges, és a saját tőkéje is pozitív volt. Kiesésével egyet előbbre lépett három addig mögötte álló társaság, ráadásul a Kárpát Vasút megelőzte a Foxrailt, amely így a sor végére került.
Az adózott eredmény terén kedvezőtlenebb a kép:
míg a 2017-es összegzésből csak mintegy 400 millió mínusz kerekedett ki, a tavalyiból ennek több mint a kétszerese.
Igaz, az ágazati veszteség nagyjáért az RCH felel, annak ellenére, hogy javított, amikor a mínuszát 2,9 milliárd forintról 2,6 milliárdra zsugorította. Az RCH eredménye kapcsán megemlítendő, hogy az országban szinte egyedül csak e társaság végzi a vasúti fuvarozás fajlagosan legköltségesebb, támogatás nélkül nem is életképes tevékenységét, az úgynevezett egyes kocsis fuvarozást.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.