BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sok áru, kis profit a vonatokon

Összességében kisebb hasznot hozott a hazai vasúti áruszállítás a múlt évben, mint egy évvel korábban, és csökkent a terület saját tőkéje is.

Három okból is módosult tavaly a legnagyobb hazai vasúti árufuvarozók árbevétel alapján összeállított toplistája, bár

a piacvezető továbbra is az osztrák hátterű Rail Cargo Hungaria (RCH),

amelynek a 74,6 milliárd forintos forgalma annyi, mint az összes többié együtt. Egy társaság – a Floyd – kivételével minden fuvarozó növelte a bevételét, a Floyd visszacsúszott az ötödikről a hatodik helyre, maga elé engedve a Train Hungaryt.

A lista második változása ennél fájdalmasabb:

a 2017-ben 11. legnagyobb árbevételű IntegRail 2018-ra már nem adott le éves jelentést, mert 2019. május végén megindult a felszámolása.

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Pedig 2017-ben csak minimálisan volt veszteséges, és a saját tőkéje is pozitív volt. Kiesésével egyet előbbre lépett három addig mögötte álló társaság, ráadásul a Kárpát Vasút megelőzte a Foxrailt, amely így a sor végére került.

Az adózott eredmény terén kedvezőtlenebb a kép:

míg a 2017-es összegzésből csak mintegy 400 millió mínusz kerekedett ki, a tavalyiból ennek több mint a kétszerese.

Igaz, az ágazati veszteség nagyjáért az RCH felel, annak ellenére, hogy javított, amikor a mínuszát 2,9 milliárd forintról 2,6 milliárdra zsugorította. Az RCH eredménye kapcsán megemlítendő, hogy az országban szinte egyedül csak e társaság végzi a vasúti fuvarozás fajlagosan legköltségesebb, támogatás nélkül nem is életképes tevékenységét, az úgynevezett egyes kocsis fuvarozást.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.