A toulouse-i központú gyártó szerdán a honlapján tette közzé eredmény-kimutatását, e szerint az Airbus 24 százalékkal 30,8 milliárd euróra növelte árbevételét, amely elsősorban annak köszönhető, hogy sikerült növelni az A320-as család, illetve az A350-es típus gyártási rátáját. A légitársaságok ugyanis a gép vételárának nagyobb részét a gép átvételekor fizetik ki.
Bár az Airbus költségszintje 20 százalékkal 26,2 milliárd euróra emelkedett, az üzemi szintű eredmény így is az egy évvel korábbihoz képest 87 százalékkal javult, megközelítve a 2,1 milliárd eurót, amely az elemzői várakozásokat is meghaladta, a szakértők 1,7 milliárd eurós üzemi eredményre számítottak.
Az Airbus adózott nyeresége a fél év végén 1,2 milliárd euró volt, 141 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A kereskedelmi repülőgépeket gyártó részleg üzemi eredménye 178 százalékkal emelkedett 2018 első fél évéhez képest és 2,15 milliárd eurót tett ki, az Airbus Helicopters pedig 124 milliós nyereséggel zárt üzemi szinten, ez 9 százalékkal haladja meg a 2018 első fél évi értéket.
A január-júniusi időszakban az Airbus lemondások nélkül számolva 213 gép gyártására szerződött, 48-cal kevesebbre, mint a tavalyi első fél évben, és 389-et adott át, 86-tal többet, mint tavaly.
• Bő egy hónap alatt húsz százalékot veszített értékéből a Lufthansa részvénye, a befektetőknek kezd elegük lenni abból, hogy a költségcsökkentések ellenére sem indult növekedésnek a profit. A Lufthansa türelemre int, dolgozik a megoldáson.
• Minden soron látványos eredménybővülést ért el a Wizz Air az első üzleti negyedévében, és miközben a konkurens társaságok sorra rontanak az éves prognózisukon, a magyar fapados menedzsmentje a korábbinál is ütemesebb kapacitásbővítést tervez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.