BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Budapest Airport e-kereskedelmi szerepe egyre jelentősebb

Kínában járt a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának képviselete, ahol szakmai konferencia keretében vitatták meg a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyre fontosabbá váló e-kereskedelmi szerepét – derül ki a Budapest Airport Zrt. közleményéből.

A Budapest Airport az orosz AirBridgeCargo légitársasággal közösen workshopot szervezett két Kínai nagyvárosban, Sanghajban és Hong Kongban. A szakmai rendezvényen olyan légiáru-szállítási és e-kereskedelmi cégek vettek részt, mint a Yunda Express, az STO Express és az SF Express, de csingtaoi és a hsziani repülőtér és a Sanghaji Magyar Főkonzulátus is képviseltette magát.

A konferencián René Droese, a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának igazgatója kiemelte:

A Budapest Airport jó úton halad afelé, hogy a közép-kelet-európai régióban Kína legfőbb légiáru-kereskedelmi központjává váljon. A térségben az e-kereskedelmi piac évi mintegy 80 milliárd euróval növekedett az utóbbi években. A Budapest Airport – részben annak köszönhetően, hogy a régió központjában helyezkedik el – könnyedén ellátja az egész térséget a légi úton érkező online kereskedelmi áruval, és kiválóan szolgálja a hazai import és export tevékenységet is.

A Kína és a Budapest Airport közötti légi szállítmányozási kapcsolatok egyik fontos fejlesztése volt az idén elindult, Cargolux által üzemeltetett Csengcsou-Budapest járat, és szintén jelentős szerepe van a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatok erősítésében a közvetlen Sanghaj-Budapest járatnak is, amely az utasok mellett jelentős mennyiségű légi teherárut is szállít.

A Shanghai Airlines Sanghaj-Budapest járata és annak légiáru-kapacitása komoly előny Magyarország számára, amely által kihasználhatjuk a közép-kelet-európai régió folyamatos e-kereskedelmi növekedését.

– mondta Bolla Szilárd, sanghaji magyar főkonzul. Hozzátette:

„Bízunk benne, hogy Kínából és az ázsiai, illetve csendes-óceáni térségből további járatok és logisztikai befektetések valósulnak meg a közeljövőben.”

Fotó: AFP

A workshopon résztvevő szakemberek megismerkedhettek a most épülő logisztikai bázis, a BUD Cargo City nyújtotta piaci előnyökkel is.

A BUD Cargo City a Budapest Airport új szállítmányozási terminálja lesz, amely összesen 32 800 m2-es raktárterületet és speditőr épületet is magában foglal. A bázishoz tartozó 32 000 m2-es, beton burkolatú előtér tovább bővíti a repülőtér légiáru-kezelési kapacitásait: egyszerre akár két Boeing B-747-8F típusú repülőgép is elfér majd az új állóhelyeken.

„A Budapest Airport a BUD Cargo city átadásával ideális e-kereskedelmi környezetté válik Kína számára, hiszen itt nemcsak a légiáru-szállítás növekedésének egészét támogatjuk majd, hanem a kínai import- és exportpiac regionális elvárásainak teljesítését is segíthetjük – hangsúlyozta René Droese. „Aktívan jelen vagyunk Kínában, és az AirBridgeCargo Airlines, valamint a Sanghaji Magyar Főkonzulátus munkájának köszönhetően az e-kereskedelemmel foglalkozó legnagyobb kínai cégek is megismerhették a budapesti repülőtér szolgáltatásait, a magyar vállalatok számára pedig a jövőben egyszerűbbé válhat a kínai régióba történő áruexportálás.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.