Most először ért el legalább egymilliárd dolláros bevételt negyedéves szinten a Nike, csak az Air Jordan márkájú kosárlabdás sportcipők és sportruházat értékesítéséből.
Az amerikai vállalat 2020-as üzleti évének november végén lezárult második negyedében nagyon megnőtt a kereslet a megújult termékcsalád iránt, ráadásul nem csupán a férfiak, hanem a nők körében is, sőt még az Egyesült Államokon kívüli piacokon is.
A Nike teljes forgalma is jól alakult, a Refinitiv elemzői konszenzusa által várt 10,1 milliárd dollárt 240 millió dollárral szárnyalta túl, profitágon pedig a részvényenkénti (EPS) 58 centes előrejelzéssel szemben 70 centet gazdálkodott ki. Az előző év azonos időszakában még csupán 9,4 milliárd volt a Nike bevétele, EPS-e pedig 52 cent. Az adózott eredmény 31,6 százalékkal, 1,12 milliárd dollárra gyarapodott.
A menedzsment kiemelte, hogy minden földrajzi régióban növekedett az értékesítés,
a cég online forgalma pedig 38 százalékkal bővült a bázisidőszakhoz képest.
A jelentésre a tőzsdezárást követő elektronikus kereskedésben mégis 2 százalékkal, 99 dollárra esett a részvény árfolyama, igaz, a közzététel előtt 101,15 dolláros történelmi csúcson búcsúzott a papír a parkettől. A befektetők kedvét a társaság hazai pályán mutatott várakozásoktól elmaradó teljesítménye rontotta el. Bár Észak-Amerikában is nőtt, mégpedig 5,3 százalékkal az árbevétele, ám 20 millió dollárral elmaradt a 4 milliárd dolláros elemzői becsléstől.
A Nike az utóbbi időben rengeteget költött az online értékesítést támogató beruházásokra, fejlesztette okostelefonos alkalmazásait.
Emellett igyekszik a forgalmat saját márkaboltjaiba terelni, és folyamatosan csökkenti kiskereskedelmi partnereinek a számát.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.