Két vezető hitelminősítő, az S&P és a Moody's egyaránt egy kategóriával rontotta a Boeing amerikai repülőgépgyártó hosszú- és rövidtávú adósi besorolását.
A lépést az óriásvállalatnak az a bejelentése váltotta ki, hogy januártól felfüggeszti a 737 MAX típusú repülőgépek gyártását.
A chicagói székhelyű vállalat azt közölte, hogy átmeneti időre függeszti fel a 737 MAX típusú gépek előállítását, miután öt hónap leforgása alatt két ilyen gépe is lezuhant.
Az S&P a Boeing hosszútávú adósi besorolását „A”-ról „A mínuszra” , a rövidtávút „A-1”-ről „A-2”-re gyengítette.
A másik vezető nemzetközi hitelminősítőnél, a Moody's-nál a Boeing hosszútávú adósi besorolása „A2”-ről „A3”-ra, a rövidtávú pedig „Prime-1”-ről „Prime-2”-re csúszott vissza.
A hitelbesorolási rontás ellenére a Boeing adósi minősítése mindkét cégnél felső közép kategóriájú maradt.
A 737 MAX típusú gépeket az etiópiai katasztrófa után világszerte kivonták a forgalomból, a megrendelésre legyártott repülőgépeket nem szállíthatja ki a Boeing.
A cégnek ez természetesen komoly károkat okoz. Az év első kilenc hónapjában az elmúlt év azonos időszakához viszonyítva a Boeing 19 százalékkal kisebb, 58 milliárd dollár bevételt ért el, az üzemi eredménye 97 százalékkal, 229 millió dollárra esett, az adózott eredménye pedig 95 százalékkal csökkent, 374 millió dollár lett.
A fő tevékenység, a kereskedelmi repülőgépek gyártása és értékesítése idén eddig 3,8 milliárd dollár veszteséget termelt, szemben az egy évvel korábbi 5,8 milliárd dollár nyereséggel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.