A Kia tavaly több mint 500 ezer járművet értékesített Európában, ezzel immár 11 éve folyamatosan erősödik a kontinens piacán, elérve a 3,2 százalékos részesedést az Európai Unióban és az EFTA államaiban. Magyarországon ennél is jobb, 5 százalékot meghaladó a piaci részesedése – tájékoztatott a Kia Motoros Hungary Kft. kedden.
Európában 2019-ben 502 845 gépkocsit értékesített a márka, 1,7 százalékkal haladva meg az előző évi teljesítményt. Magyarországon 7949 járművet helyeztek forgalomba tavaly, a növekedés 45,5 százalékos volt az előző évhez képest, ezzel
a Kia a 8. helyre lépett a márkák erősorrendjében az új autók piacán.
A növekedést a cég vezetése elsősorban a szélesedő modellpalettának, valamint a hibridek, plug-in hibridek és az elektromos autók választékának tulajdonítja. A márka időben lépett az alternatív hajtások fejlesztése területén – mutatnak rá -, ezzel időben elérte azokat a vásárlókat, akik számára fontos a környezet kímélése.
A részben vagy egészen elektromos hajtásláncok iránti igény Európában 66 386 darabbal lendítette meg az eladásokat,
14,4 százalékkal többet adtak el ezekből a modellekből tavaly.
A Kia Motors globálisan 2,77 millió autót értékesített 2019-ben, ez enyhe, 1,4 százalékos visszaesés. Ugyanakkor a profit és a bevétel nőtt – jelezte az MTI kérdésére a magyar képviselet PR vezetője.
A márka legnagyobb piaca az Amerikai Egyesült Államok, ahol tavaly több mint 615 ezer gépkocsit adtak el. Kiemelkedő piac Korea is, több mint 520 ezer értékesített autóval.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.