Milyen eredményeket értek el tavaly?
Az indulás óta robusztus növekedésen megy keresztül a szervezet. Több mint százmilliárd forintot kezelünk, ebből 45,4 milliárd uniós forrásból származik. Tavaly csaknem tízmilliárd forintot folyósítottunk startupok számára, kihelyezés szempontjából pedig az üzleti tervünket több mint 20 százalékkal teljesítettük túl. A múlt évben 67 új cégbe fektettünk be, és több, már a portfóliónkban lévő vállalkozásnak biztosítottunk következő körös finanszírozást.
Ezzel az aktivitással Magyarország a befektetések számát tekintve az első helyre került a régióban, a befektetési volumen alapján pedig a harmadik Ausztria és Lengyelország mögött.
Emellett új dimenziót nyitottunk tavaly a hazai kkv-tőkefinanszírozás területén a KKVPRO üzletággal.
Hogy működik a kkv-divízió, melyek a legfontosabb célok?
A kkv-knál nem az induló fejlesztéseket és az innovációkat támogatjuk, hanem a már érettebb fázisban lévő cégeket látnánk el elégséges tőkével, hogy felvásárolhassák a hazai és külföldi konkurenseiket, vagy nemzetközi piacokra tudjanak lépni.
De fontos cél az is, hogy a magyar vállalkozások számára olyan finanszírozási lehetőséget biztosítsunk, amelyen keresztül támogatjuk a generációváltásból fakadó utódlás sikeres megvalósulását, és ösztönözzük a vállalkozások hosszú távú növekedését, nemzetközi terjeszkedését.
Az MFB 31 milliárd forintnyi dedikált hazai forrás kezelésével bízott meg minket, az egyes ügyleteket ötvenmillió forinttól egészen 3,1 milliárdig tudjuk megfinanszírozni a KKVPRO-n belül.
Mekkora a kis- és középvállalkozások érdeklődése?
Nagy finanszírozási űr tátong. A termék kommunikációja szeptemberben indult, azóta ötven cég jelentkezett. Jól ismert, feltörekvő magyar kkv-król van szó, jellemzően gyártócégekről.
Ha például három tapasztalt menedzser összeáll, hogy szeretnének megvenni egy egyébként jól működő vállalatot, amelynek nem megoldott az utódlása, akkor velük közösen létrehozunk egy vállalkozást, amelyet feltőkésítünk, és tranzakciós hitel bevonásával megvásároljuk az utód nélkül maradó vállalkozást.
Utána lehetőséget adunk a menedzsereknek, hogy a cég által termelt eredményből kivásároljanak minket, nagyjából nyolc-tíz éven belül, 10-15 százalékos hozam mellett.
A teljes interjút a Világgazdaság pénteki számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.