Amerika után Európában terjeszkedik a magyar Starchema big data cég, amely közel 25 százalékos árbevétel-növekedést ért el 2019-ben – közölte a cég.
A budapesti székhelyű kft.-nek így közel 4 milliárd forint volt a tavalyi forgalma. A főként tengerentúli Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkező megrendelések mellett ez az eredmény nagyrészt a cég új európai projektjeinek köszönhető.
A cég állandó ügyfelei között olyan nevek szerepelnek, mint
a Facebook vagy a Disney, de ezen a listán található a világ vezető streaming szolgáltatója, a Netflix is.
A Starschema 2018 óta saját irodát üzemeltet Washingtonban, az amerikai terjeszkedésének támogatására. A főként amerikai alkalmazottakból álló csapat elsődleges feladatát a lokális marketing és értékesítési tevékenység ellátása képezi, a fejlesztőmunka továbbra is Magyarországon zajlik. A washingtoni iroda által leszerződött megrendelések volumene tavaly nyár óta emelkedik meredeken,
a legnagyobb megrendelések között van a Sony Music.
A cég 2019-ben több jelentős európai projektet is sikerrel zárt, így a kontinensről származó árbevételének hányada a teljes volument nézve 5-ről 15 százalékra emelkedett. Példaként az ENSZ világélelmezési szervezete, a római székhelyű World Food Programme-mal több éve zajló, közös munkát említik.
A cég 220 dolgozót foglalkoztat, idén óvatos létszámemelést terveznek. Az amerikai piacralépési tapasztalatokat is felhasználva szeretnének jól megtervezett, hatékony, gyors piacralépést megvalósítani, akár az észak-európai, a német-osztrák-svájci, vagy a Benelux régióban, erről konkrét döntés még nincs.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.