BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Húsz százalékkal estek vissza a BMW eladásai

Februárban a kínai, márciusban az európai és az amerikai eladások estek vissza.

Az év első három hónapjában az egy évvel korábbihoz képest 20,6 százalékkal csökkentek a BMW konszern eladásai a cég hétfői bejelentése szerint.

Az első negyedévben a BMW AG 477 ezer autót értékesített a BMW, Rolls-Royce és Mini márkákból,

  • Kínában az eladások 31 százalékkal,
  • Európában 18 százalékkal,
  • az Egyesült Államokban 17 százalékkal csökkentek.
  • Az eladások Kínában februárban estek vissza jelentős mértékben a járvány miatt bevezetett korlátozások hatására, Európában és az Egyesült Államokban pedig márciusban kezdte éreztetni hatását a kereslet csökkenése. Európában a járvány miatt jelenleg a márkakereskedők 80 százaléka, az Egyesült Államokban pedig 70 százaléka tart zárva – közölte a konszern.

    Fotó: AFP

    A BMW európai és észak-amerikai üzemeiben jelenleg szünetel a termelés, mivel „a konszern rugalmasan alkalmazkodik a kereslet alakulásához” – közölte Pieter Nota pénzügyi és értékesítési igazgató.

    Kínában a megrendelések számottevő növekedésével már mutatkoznak a fellendülés első jelei

    – jegyezte meg. Hangsúlyozta, hogy az alkalmazottak egészségének a védelme mellett a konszern a likviditás fenntartására és a hosszú távon sikeres működésre helyezi a hangsúlyt.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.