A Magyar Suzuki Zrt. tavaly több mint 194 ezer járművet adott el a világ 123 országában, 13,13 százalékkal többet, mint az előző évben – hangzott el a vállalat éves eredményeiről szóló tájékoztatón. Urbán László, a társaság vezérigazgató-helyettese ismertette, hogy a belföldi eladások 343,3 millió eurós nettó árbevétele 23 százalékos növekedést takar, a több mint 2,1 milliárd eurós export pedig 23,5 százalékost. A társaság összesen 2,4 milliárd eurós nettó árbevétellel és 89,6 millió euró adózás előtti eredménnyel zárta 2019-et. Mérlegfőösszege 978 millió euró volt, a saját tőkéje pedig 717 millió.
A Suzuki által tavaly gyártott járművek 88 százaléka külföldön kelt el.
A hazai autópiacot a társaság 16,32 százalékos részesedéssel vezette, ezzel a magyarországi újautó-eladásokat már a negyedik éve uralta.
Az országban tavaly 25,7 ezer Suzuki személygépkocsit regisztráltak, a társaság legnépszerűbb újautó-modellje ismét a Vitara volt. Miközben az európai személygépkocsi-piac stagnált, a hazai 15,6 százalékkal bővült volumenben, ezen belül a Suzukié 33,55 százalékkal. Alapítása óta a Suzuki 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a társaság a legnagyobb japán beruházó itthon. Tavaly 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére. Az idén kizárólag hibrid meghajtású Vitara és SX4 S-CROSS személygépkocsi készül Esztergomban az uniós piac számára.
A társaság hajómotor-üzletága tavaly 1469 hajómotort exportált, Magyarországon eddig 567 motorját regisztrálták, ezzel belföldön piacvezető. 2017 óta Esztergomban működik a divízió kelet-közép-európai régiós központja, tavaly április óta pedig a japán csoport európai pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja is.
A nagymértékben automatizált elosztó- és raktárbázisból hetente átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítottak 120 országba öt kontinens disztribútorainak. A szegmens bevétele 94 millió euró volt.
A motorkerékpár-üzletág 24 százalékkal növelte az értékesítését. Belföldön 575 Suzuki kétkerekűt helyeztek forgalomba, ezzel a társaság már ötödik éve a csoport legnagyobb piaci részesedésű európai disztribútora.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.