A Tesco eladja lengyelországi üzleti tevékenységét a dán Salling Groupnak – írja a Bloomberg. A kiskereskedelmi láncközlése szerint a koronavírus által megváltozott fogyasztói környezet miatt a brit piacra akar összpontosítani.
A Tesco szerint körülbelül 165 millió font ( több mint 63 milliárd forint) bevételt vár a 301 üzlete, illetve elosztóközpontjai és irodaházai eladásából. A cég hozzátette, az elmúlt másfél évben már 22 érdekeltségét már eladta Lengyelországban összesen 200 millió font (több mint 76 milliárd forint) értékben.
Az elmúlt években rendszeresen felmerült a pletyka, hogy Magyarországot is elhagyja a vállalat, erről azonban nincs szó, a Tesco elkötelezett Magyarország iránt, az itteni operáció jól teljesít, és további fejlesztések várhatók
– mondta el a Portfoliónak Matt Simister, a vállalat közép-európai vezérigazgatója.
„Jelentős előrelépést értünk el a kelet-európai operációinkban, de a lengyel piac továbbra is kihívásokkal teli, az ottani operáció értékesítése lehetővé teszi, hogy a régió más országaiban jelen lévő vállalatainkra fókuszáljunk Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában,
ahol erős a piaci pozíciónk, jók a növekedési kilátások és megfelelő marzsokat, cash flowt és megtérülést tudunk elérni” – indokolta a lépést Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója. A Tesco az előző, 2019/2020-as pénzügyi évben 24 millió font veszteséget ért el Lengyelországban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.