A 747-es, Jumbónak is nevezett repülőgéptípus az iparág fejlődésének jelképe volt, amikor fél évszázaddal ezelőtt forgalomba került, ma már azonban nem gazdaságos működtetni a típust – írja a Magyar Nemzet.
A lap szerint koronavírus nyomában kialakuló, az iparágat érintő jelenlegi válság a Jumbo-korszak végét jelentheti.
A gépet négy hatalmas motor hajtja, ennek köszönhető, hogy már nem működtethető gazdaságosan:
a modern, kis üzemanyag-fogyasztású gépek két motorral közlekednek, ráadásul a gépek anyaga és formája is úgy változott, hogy csökkenjen az üzemanyag-fogyasztás.
2017-ben az amerikai kormány rendelt ilyen légijárművet, hogy az elnök különgépe, vagyis Air Force One legyen.
Az óriásrepülő-gyártó részvényei egyébként nehezen heverik ki a márciusi összeomlást. Addig 350 dolláron kereskedtek a papírral, akkor azonban a légi forgalom jelentős részének leállása miatt a befektetők limit nélkül adták a részvényt, árfolyama negyedére, 90 dollárra zuhant.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.