Legfőképpen az Euro 7-es szabvány műszaki részletei fogják eldönteni, hogy a belső égésű motorok a jövőben engedélyeztethetők lesznek-e, azonban az Euro 7-es norma bevezetése nem jelentheti ezek rejtett ellehetetlenítését vagy tilalmát – közölte a Mercedes-Benz a Világgazdaság megkeresésére.
Lapunk arról érdeklődött a német járműmárkánál, hogy hogyan reagálnak az Európai Unió napirendjén szereplő totális szigorítást javasló emissziós szabályozási tervekre. Szerintük a legutóbb bevezetett Euro 6d szabvány és az e-mobilitás térnyerése már napjainkban is sokat tesz egy nagyon alacsony kibocsátási szint eléréséért. A zéró károsanyag-terhelésű közlekedésre való átállás időigényes, de már most is támogatják a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó jogszabályok, a vevőknek nyújtott támogatások és az infrastrukturális fejlesztések. A stuttgarti központban hozzátették, hogy figyelemmel követik az Euro 7-es egyeztetéseket, amelyek még korai szakaszban járnak.
A légszennyezés visszaszorítása a Mercedes-Benz Ambition 2039 programjának szerves része.
Az Euro 7-nek a levegő megfelelő minőségére vonatkozó elvárásokon kell alapulnia, és olyan céllal kell dönteni róla, hogy a most érvényes szabályozással szemben kiemelkedő környezeti előnyöket tudjon felmutatni
– ismertette álláspontját a vállalat, amely a nyáron jelentette be, hogy a kecskeméti üzemében plug-in hibrid modellek is készülnek (CLA 250 e Coupe, CLA 250 e Shooting Brake, A-osztály).
A Magyar Suzuki lapunknak az Euro 7 témájában kiemelte: a gyártók hatalmas léptékű fejlesztésekbe kezdtek, hogy megfeleljenek a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló, többlépcsős uniós szabályozásnak. Csakhogy ezek az innovációk rendkívüli költségeket rónak az autóipari vállalatokra.
Az Európai Autógyártók Szövetsége szerint nagy a valószínűsége, hogy ennek következtében az újautó-piaci fizetőképes kereslet nem tud majd lépést tartani az alternatív meghajtású új modellek árával.
A japán márka esztergomi üzemében az idei gyártás több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt. Ez jókora változás a múlt évhez képest: akkor az összesen valamivel több, mint 185 ezer személygépkocsi – 133,5 ezer Vitara és csaknem 51,5 ezer Sx4 S-Cross – döntően még hagyományos meghajtású konstrukción alapult. Ezek 88 százaléka egyébként exportra ment. Az üzemben 2019 decemberében kezdődött meg a hibrid meghajtású modellek sorozatgyártása.
A Magyar Suzuki január óta hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az uniós piacokon.
A hazai leány az anyavállalatával közösen szorosan nyomon követi az új szabályozásokat. A Suzuki Motor Corporation a Toyotával is együttműködik. Két külföldön gyártott modell bevezetése már biztosan elindul Európában. A plug-in hibrid SUV, az Across forgalmazása november első felében kezdődött, a full hibrid rendszerrel felszerelt Swace pedig várhatóan jövő januárban érkezik meg. A két modellt a Suzukinál most kínált, úgynevezett lágy hibrideknél jóval alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás jellemzi.
Az Audi Hungaria Zrt.-nél elmondták, hogy az Euro 7 pontos határértékei még nincsenek rögzítve, de egyértelműnek látszik, hogy mélyreható technikai intézkedésekre lesz szükség.
Vállalatunk stratégiájának egyik alappillére az innováció – tették hozzá –, portfóliónkban nemcsak belső égésű, hanem elektromos motorok gyártása is szerepel.
Győrben 2019 óta készülnek mild hibrid járművek, néhány napja pedig a Q3 plug-in hibrid sorozatgyártása is megkezdődött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.