A Volkswagen jogerősen is elvesztette a dízelpert az Európai Unió bírósága előtt, kétséget kizáróan bebizonyosodott ugyanis, hogy a konszernhez tartozó autómárkák egyes dízelmotorjainál az emissziós értékeket mélyen a szabvány alá hamisító szoftvert alkalmaztak, megtévesztve a hatóságokat és az autótulajdonosokat.
Nem fogadták el azt a védekezést, hogy a teszteredményeket megbuheráló szoftver alkalmazása a motor védelmével van összefüggésben, mintegy óvja azt a túlzott terheléstől és meghosszabbítja az élettartamát.
Az átvert autótulajdonosok eddigi kártalanítása 30 milliárd eurójában került a német konszernnek, ennek majd háromnegyede az amerikai autó-visszavásárlások, kártalanítások és súlyos bírságok tették ki.
A luxemburgi bíróság mostani ítélete zöld utat nyit a VW elleni újabb európai pereknek, mind az átvert autótulajdonosok, mind a 2015 szeptemberében kipattant dízelbotrányt követő árfolyamcsökkenés miatt megkárosított részvényesek esetében.
Ez nem kevés pénzbe fog kerülni a Volkswagennek, hiszen csak Nagy-Britanniában 91 ezer autós csatlakozott ahhoz a csoportos perhez, amely áprilisban első fokon a felperes győzelmével zárult.
A műszaki és a jogi trükközés ideje lejárt, a konszern nem ússza meg ott sem a kártérítést, amelynek módjáról egyezkedhet a járműtulajdonosokkal. Az EU Bírósága egy francia beadványra foglalkozott az üggyel, ott 950 ezer dízelmotorral szerelt VW-t, Audit, Porschét, Seatot és Skodát hívtak vissza a szervizekbe, kijavítani a „motorkímélő” szelepvezérlést. Az ítéletre 1,5, százalékkal gyengült a VW-árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.