BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Világcéget épít a magyar jakuzzigyártó

Gyáravatásra és vállalati kötvénykibocsátásra készül az idén a Wellis Zrt., amely grandiózus növekedési terveit szaporodó európai és amerikai sikereire építi.

Várakozáson felüli forgalommal zárta az elmúlt évet a dabasi Wellis Zrt., amely a 2019-ben elért 13 milliárd forintos bevételét 2020-ban már több mint 20,5 milliárdra növelte. Az időközben Európa legnagyobb jakuzzigyártójává előlépő cég alapító-vezérigazgatója, Czafik Zsolt már legalább 30 milliárd forintra taksálja az idén várható bevételt – tudta meg a Világgazdaság. Ez az eladott jakuzzik számában is nagy ugrás: a tavalyi 13,5 ezer után az idén 20-25 ezret jelent. A cégvezető lapunknak elmondta, hogy

a 8,5 milliárd forintból épülő, 22 ezer négyzetméteres ózdi üzemet napi 200, évi 50 ezer jakuzzi gyártására méretezik.

A világ legmodernebb technológiájával készülő bázison áprilisban indulhat a próbagyártás, és év végére akár teljes kapacitással is működhet az üzem. Az ózdi dolgozók képzése Dabason már elkezdődött. A borsodi üzemnek 800 alkalmazottja lesz, a műszaki-mérnöki állomány bázisát a közeli miskolci egyetem adhatja. Ózdon egy tavaly felszámolt elektronikai üzem dolgozói bázisára építhet a Wellis, továbbfoglalkoztatva csaknem az összes korábbi munkavállalót, jelentősen hozzájárulva a térség lakosságmegtartó erejéhez.

Az ózdi gyár és a hozzá kapcsolódó 27 ezer négyzetméteres logisztikai központ beruházási költségeinek 35 százalékát vissza nem térítendő állami támogatásból fedezi a Wellis Zrt., amely a tavasszal kilencmilliárd forintos kötvénykibocsátásra készül a folyamatban lévő és további tervei finanszírozásához.

A vezérigazgató is elismeri, hogy magasra tették a lécet: világvállalatot építenek, és abban bíznak, hogy a Wellis az Egyesült Államokban rövid távon a negyedik legnagyobb brand lehet.

Fotó: Kallus György / VG

Az európai wellnesstermékek iránt a kontinensen is számottevő a kereslet, nő a helyi márkák iránti bizalom, akárcsak az európai autógyártásban – jellemezte a fogyasztói attitűdöket Czafik Zsolt.

Az egészségmegőrzés és a wellness piacát jelentősen bővítő pandémia a másik oldalról is erős támaszt adott ennek a szegmensnek, mivel világszerte egyre többen költöznek ki a nagyvárosokból, és hosszútávon lehet számolni a kertes házak iránti növekvő kereslettel.

Ezzel együtt a kültéri medencék piaca is bővül Európán és Amerikán kívül a Közel- és a Távol-Keleten is – mondta a Wellis vezérigazgatója.

A magyarországi cég belföldi gyártói háttérre épít.

A dabasi üzem évi 20 ezer darabos kapacitása az ózdi gyáréval együtt megtöbbszöröződik, a forgalom 80 százaléka már tavaly is exportból származott, és ez a jövőben tovább növekedhet.

A vállalat a kültéri pezsgőmedencék mellett növelné a szaniterüzletága forgalmát is, tervének pedig kedvezhet, hogy – nyilván a pandémia tartós mellékhatásaként mind gyakoribb otthoni munkavégzés következtében – világszerte megnövekedett az otthonfelújítási kedv, s ezt Magyarországon állami támogatások is erősítik.

A világjárvány alatt a nagy nemzetközi szakvásárok és kiállítások sorsa még bizonytalan, de a kereskedést minde­nütt engedélyezik, a bemutatótermek nyitva vannak, a nemzetközi termékbemutatókat pedig online szervezik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.