A koronavírus válság továbbra is befolyásolja a céget, a szűk keresztmetszetekkel most is találkozunk, erre volt példa a félvezetők szállításának kiesése – mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke a vállalat éves sajtótájékoztatóján. Derűlátón tekintek a jövőbe, mert bízok benne, hogy a kreativitásunkkal legyőzhetjük a nehézségeket. 1993 óta több, mint 38 millió motort és 1,5 millió autót legyártottunk Győrben. Nemcsak a VW konszernnek gyártunk motorokat, hanem Magyarországon található a harmadik a vállalatcsoport legnagyobb kutatóközpontja, valamint a szerszámgyárunk is.
Az Audi Hungaria gyártotta le az elemeket az e-Tron autónkhoz, illetve az RS modellek és a Lamborghini lemezelése is Győrött készül.
Tavaly magas darabszámon tartottuk a gyártást – húzta alá az igazgatóság elnöke. A tavaszi leállások miatt bezárásra kényszerültünk, azonban az újraindításra már előre felkészítettük az üzemet, ennek köszönhető, hogy a konszernen belül a győri gyár indult újra először. 2020-ban 1,7 millió motor készült Győrben, ami a leállás miatt kevesebb, mint 2019-ben. A leginnovatívabb motorgyár itt található, nemcsak a belső égésű, hanem az elektromos motorok szempontjából is, mintegy 90 ezer elektromos motort gyártottunk tavaly.
A járműgyártás megközelítette a 2019-es szintet, 155 ezer autó gördült ki a gyárból 2020-ban. Az Audi Q3 PHEV meghatározó mérföldkő lehet az elektromobilitásban.
Tavaly 3 éves megállapodást kötöttünk a munkavállalókkal, ami példa értékű a konszern kelet-európai keretmegállapodásokkal. Mintegy 50 ezer embernek nyújtunk munkalehetőséget. Idén is fizetünk prémiumot, a munkavállalók átlagosan a havi jövedelem felét kapják meg, valamint a több éves bérmegállapodásnak köszönhetően idén is kaptak béremelést a dolgozók.
2020-ban karbonsemleges lett a gyár, amit a földhő és napenergia hasznosításával, illetve erdőtelepítéssel, valamint újrahasznosítással értek el.
A chiphiány miatt elmaradt gyártási tervet be fogjuk pótolni – jelentette ki Alfons Dintner. A motorgyártásban optimalizáljuk a termelést, egyre nagyobb részt képviselnek majd az elektromos motorok. Hamarosan Győrben készülnek majd a PPE-k, amely a nagyobb méretű elektromos autók alapját adják, ehhez új üzemegységet fejlesztünk, ezek szériagyártása hamarosan elkezdődhet. Napi 700-ról 1700-ra bővítjük az elektromos elektromos gyártást – ebben a PPE platformnak is szerepe van -, így összesen 2 millió motort gyárthatunk évente. Az értékesítés jól halad, így három műszakban folyhat a termelés.
A következő 5-8 évben előreláthatólag fennmarad a mostani termelési szint. Idén célirányosan folytatjuk a beruházásokat a hosszútávú gyártás fenntartása érdekében. A szolgáltatások területén várhatóak fejlesztések. A présüzemünk hamarosan körforgásos termelésre állhat át, ami a felesleges alumínium darabok újra felhasználását jelenti.
Az adózott eredmény 2020-ban 499 millió euró volt, míg egy évvel korábban 353 millió euró volt a profit
- hangsúlyozta Patrick Heinecke, az Audi Hungaria pénzügyekért felelős igazgatója. Tavaly 7,5 milliárd eurós forgalmat bonyolítottunk, amely 171 millió euró beruházással párosult. Az igazgató hozzáfűzte: Magyarország egyik legnagyobb beruházói vagyunk, a fejlesztések a gyártási folyamatok fejlesztését célozták elsősorban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.